חשיבותה של צוואה הדדית

11 בספטמבר 2019 | מאת: | מאמרים בקטגוריה דיני ירושה

האם חשוב לערוך צוואה הדדית?

צוואה הדדית נתפסת על-ידי רבים כדבר מה שאיננו מצריך התייחסות מיוחדת. הרי היחסים טובים וברור לכול שהרכוש יועבר אל הפרטנר שנותר בחיים. עם זאת, מדובר בטעות חמורה שכן מסמך משפטי זה מסייע בהסדרת שייכות הרכוש ובמניעת כל טענות מצד גורמים כאלו ואחרים בדבר בעלותם על רכוש המנוח.

אל תחכו לרגע האחרון

גיבוש צוואה הדדית הוא למעשה תעודת ביטוח לבני הזוג כי רצונם ייעשה באופן מדויק ויהיה נתון תחת שליטתם גם אחרי לכתם. הצוואה ההדדית יכולה לסייע במיגור תופעות של וויכוחי ירושה דוגמת צאצאים מנישואין קודמים ושלל סכסוכים שונים.

מסמך זה נערך על-ידי נוטריון מקצועי אשר מסייע לבני הזוג לערוך את הצוואה ואת סעיפיה השונים. מומלץ שלא להקל ראש בנושא ולגשת עוד היום לעריכתה של הצוואה.

דרכים לעריכת צוואה הדדית

כיום ישנן מספר דרכים מרכזיות שבאמצעותן ניתן לערוך צוואה הדדית והן: צוואה בכתב יד, צוואה הדדית בפני עדים וצוואה הדדית בפני רשות דוגמת בית המשפט לענייני משפחה.

שמרו על זכויותיכם

עם כל הצער שבדבר, העובדה כי הזוגיות היא טובה, איננה אומרת שאתם חייבים להסכים לכל החלטה באשר לרכוש שצברתם במהלך החיים. בהחלטתכם על יצירת צוואה הדדית, אתם למעשה מבטיחים כי תגבילו את בני זוגכם במידת ההחלטות שיתבצעו בעתיד הרחוק.

האם ניתן לשנות צוואה הדדית?

כן, אך אין מדובר במלאכה קלה כלל וכלל. במידה ורוצים לשנות צוואה הדדית, חייבת להתלוות אליה סיבה מוחשית המגובה בתחיקות ודינים משפטיים. זכרו תמיד כי מטרת הצוואה היא להוות החלטה מוחשית אחת ועל כן, גוברת החשיבות של היוועצות קודמת עם עורך דין נוטריון המתמחה בתחום. צעד אחר צעד, יסייע עורך דינכם בגיבוש הצוואה ובאימות החתימות.

סגור לתגובות על חשיבותה של צוואה הדדית

מאת:

פרסם באתר כ - 22 מאמרים.

.

דילוג לתוכן