מבחן פתוח – לא באמת נורא כמו שאתם חושבים

27 בפברואר 2019 | מאת: | מאמרים בקטגוריה לימודים אקדמאיים

ישנם סטודנטים המגלים העדפה ברורה למבחנים מסוג מבחן אמריקאי, בעוד ישנם אלו המייחלים למבחן פתוח. עם הרשמתכם לקורסים בסיסמטר א' וב' באוניברסיטה, תוכל לדעת אם מטלת הסיום שלכם היא עבודה או מבחן, אך במידה והמטלה היא בדמות מבחן – לא תוכלו לדעת האם מדובר על מבחן אמריקאי או פתוח.

במידה ומטלת הסיום הצפויה לכם היא מבחן פתוח, דעו כי מדובר על מבחן שלעתים יכול להיות קל יותר מזה האמריקאי.

מבחן פתוח אל מול מבחן אמריקאי – מה ההבדל?

ראשית, חשוב להבין מה ההבדלים בין סוגי המבחנים: המבחן האמריקאי הוא מבחן הבנוי בצורה של שאלה, כאשר על כל שאלה ישנן בין 4 ל-6 תשובות אפשריות. אינכם צריכים להשיב על השאלה ברמה של לפרט את התשובה, אלא רק לסמן את התשובה הנכונה. מנגד, במבחן פתוח, מוצגת לכם שאלה, כאשר עליכם להשיב עליה בהיקף של בין חצי עמוד לעמוד וחצי.

לא משנה מה, תמיד תוכלו לקבל נקודות על התשובה שלכם

מדוע המבחן הפתוח מחזיק ביתרון יחסי? במבחן אמריקאי, הדרך שלכם לקבל נקודות על התשובה היא אך ורק אם השבתם עליה נכון. במידה וסימנתם תשובה שנכונה חלקית לדוגמא, לא תקבלו כלל נקודות וכך התשובה נפסלת. מנגד, כשאתם משיבים על מבחן פתוח, גם אם לא השבתם בצורה נרחבת, עדיין תוכלו לקבל נקודות על התשובה וכך להגדיל את הסיכוי שלכם לעבור את המבחן ולקבל ציון טוב.

לרוב, תוכלו לבחור שאלה מתוך כמה אפשרויות

גם במבחן פתוח לעתים תוכלו לבחור בין השאלות הקיימות. במרבית המבחנים בהם הפורמט הוא של מבחן פתוח, מציעים המרצים מספר שאלות פתוחות – בין 5-6 שאלות, כאשר יש להשיב על חלק מהן. לכן, בהתאם לבקיאות שלכם בחומר ובשאלות הספציפיות, תוכלו לבחור את אלו שאיתן אתם חשים יותר בנוח. השיקול: איזו שאלה תגרום לכך שתקבלו כמה שיותר נקודות.

איך יש להערך לקראת מבחן פתוח?

במידה רבה, מבחן פתוח דומה לעבודה אקדמית: ישנה שאלה שאתם צריכים להשיב עליה בצורה נרחבת. הבדל המהותי הוא שעם עבודה אקדמית, אתם יכולים לקבל עזרה עם שירות של כתיבת עבודות אקדמיות בתשלום, אך במבחן לא. הדרך הטובה ביותר להתכונן למבחן היא לקרוא היטב את סיכומי השיעור, לשנן מודלים וגישות של הוגים. כמו כן, יהיה נכון ללמוד ממבחנים משנים קדמות – זאת על מנת להכיר את סטנדרט השאלות הצפוי.

סגור לתגובות על מבחן פתוח – לא באמת נורא כמו שאתם חושבים

מאת:

פרסם באתר כ - 204 מאמרים.

.

דילוג לתוכן