איך בוחרים נושא לעבודה האקדמית?

31 באוקטובר 2018 | מאת: | מאמרים בקטגוריה לימודים אקדמאיים

לא מעט מדריכים הזמינים באינטרנט מציעים לכם מידע רב העוסק בטיפים לכתיבת העבודה, הכנת לו"ז מסודר והסברים איך כותבים את ההערות בגוף העבודה והביבליוגרפיה. מדריכים שכמט ולא תראו הם מדריכים בדבר הדרך הטובה ביותר לבחירת נושא העבודה שלכם. אם כן, הנה לפניכם: כל מה שעליכם לקחת בחשבון עם בחירת נושא העבודה הסמינריונית שלכם:

היצמדות לתכני הקורס ולהכוונת המרצה:

הדבר החשוב ביותר בעת שמדובר על כתיבת עבודות אקדמיות הוא בחירת הנושא. מדובר על הבסיס שבלעדיו אתם לא יכולים לצאת לדרך. מרבית המרצים של מרבית הפוקלטות, יבקשו לאשר לכם את נושא העבודה טרם תצאו לדרך. בכדי למנף את סיכויי אישור הנושא שלכם, עליכם לבסס את הבחירה שלכם על שני אלמנטים מרכזיים: תכני הקורס והכוונת המרצה שלכם. מובן כי נושא העבודה שלכם חייב להיות בעל זיקה לנושאים הנלמדים במסגרת הקורס, ובנוסף, חשוב לקחת בחשבון את הכוונת המרצה. המון פעמים מרצים מנחים אתכם לכיוונים מסוימים, שוללים אתכם עולמות תוכן וממקדים אתכם על התכנים הנדרשים בעבודה – אל תתעלמו מכל אלו.

על איזו שאלה הייתם שמחים לקבל תשובה?

העבודה הסמינריונית הינה שם גדול לעבודת מחקר. בסופו של דבר, העבודה מבוססת על שאלה שאתם שואלים, כאשר עם עבודת המחקר המעמיקה שלכם אתם עתידים לקבל תשובה. על כן, הדרך הטובה ביותר לבסס את נושא העבודה שלכם היא עם הענקת תשומת לב לשאלה: על מה הייתם שמחים לקבל תשובה? עצם הרשמתכם לקורס מסוים מעידה על ההתעניינות שלכם בנושא הקורס, כך שתוכלו להפליג אל מגוון רחב של עולמות המעניינים אתכם, כל עוד הם רלוונטים לתכני הקורס. התמקדו אך ורק על נושאים המסקרנים אתכם, אחרת תהליך המחקר יכול להיות מתיש ובעיקר לא מפרה.

האם כדאי לבחור נושא על בסיס זמינות החומרים?

בעוד ישנם הסטודנטים שבוחרים את נושא העבודה על פי נושא החביב עליהם ורק לאחר מכן הם מתחילים לחפש עליו חומרים, ישנם הסטודנטים שעושים תהליך הפוך: הם בודקים על אילו נושאים ישנם חומרים אקדמים רבים, ורק לאחר מכן הם מגבשים סביבם שאלת מחקר. שימו לב: מדובר על מהלך לא רע בכלל שאתם יכולים לעשות, כל עוד הוא לא בא על חשבון שאלת המחקר הגדולה. השורה התחתונה? בכל מקרה מומלץ לכם לבחור בנושא שמעניין אתכם. אחרת? צפוייה לכם עבודת מחקר משמימה, מתישה וכזו שלא תצאו ממנה נשכרים.

כדאי לתת לכותב מקצועי לבחור לכם את הנושא?

גם במקרים בהם אתם מסתייעים בחברה המעניקה סיוע אקדמי לכתיבת העבודה, מומלץ מאד שאת נושא העבודה אתם תבחרו. הנושא הינו אתם – הוא משקף את התכנים המעניינים אתכם, את תשוקתכם ואת נטיית לבכם. כדאי מאד שאתם תהיו אלו שבוחרים את הנושא, ובמידה ואתם מסתייעים בשירותיו של כותב חיצוני, הוא יסייע במלאכת הכתיבה בלבד.

סגור לתגובות על איך בוחרים נושא לעבודה האקדמית?

מאת:

פרסם באתר כ - 204 מאמרים.

.

דילוג לתוכן