מתכונים לפסח שגם טבעונים יכולים לאכול

7 ביולי 2018 | מאת: | מאמרים בקטגוריה חגים

מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות? שהלילה הזה נערוך ליל סדר טבעוני, שלא כולל בשום פנים ואופן מרכיבים מן החי. הפעם אנחנו נפתיע ובגדול את המסובין עם מנות חגיגיות על טהרת הטבעונות!

כידוע, בחגי ישראל הסופרים הומים וסואנים, העגלות עמוסות מכל טוב, ולאחר מכן כל הטוב הזה מגיע לשולחן החג השופע ומשם את הבטן שלנו שאמורה להכיל את כל הטוב הזה, והרבה ממנו. אך כל השפע הזה טומן בחובו בחג הזה הרבה מגבלות כאשר החמץ יוצא מהתמונה, וזו עוד מגבלה על שמתווספת למגבלות הרבות שיש על הטבעונים.

אתם בטח תוהים לעצמם מה נותר לכם לאכול אם כופתאות הקניידלך כוללות ביצים, וגפילטע פיש לא בא בחשבון. האמת שיש מגוון שלם של מתכונים לא פחות חגיגיים, מושקעים, מפנקים, טעימים ועשירים שטבעונים יכולים לערוך עמם את הסדר. אם הוזמנתם לארוחת חג, הביאו אתכם את המאכלים שהכנתם ותנו לכולם לטעום ולהתפעם, ולגלות עולם קולינרי חדש, כשר וטעים בערב החג.

יש שלל מתכונים לפסח שמתאימים לטבעונים. הנה דוגמא לאחד מוצלח במיוחד שתמיד עובד:

קישואים צלויים בפסטו, נענע וקרם סלק מטמטם

כך תוכלו להפתיע בליל הסדר עם קישואי אצבע צעירים וקטנטנים. אפשר להשתמש בקישואים או בזוקיני רגילים, פרוסים לאורך לפלחים דקים. אגב, הרטבים שתכינו יוכלו לשמש אתכם במתכונים רבים אחרים.
איזה מרכיבים צריך?

(יספיק לכם ל-4 סועדים)
20 מיני קישואים שלמים או 5 קישואים/זוקיני צעירים, פרוסים לאורך לפלחים דקים דקים
ארבעה ענפי טימין טריים
שמן זית
מלח,  פלפל שחור גרוס טרי
לרוטב פסטו נענע תצטרכו:
1 כוס עלי נענע רעננים
חופן עלי כוסברה רעננים (אם כי לא חובה)
1/4 כוס קשיו טבעי
1/2 כפית זרעי כוסברה כתושים
מיץ מ-1/2 ליים (או לימון קטן)
1/3 כוס שמן זית
מלח, פלפל שחור גרוס טרי
לקרם סלק נא תצטרכו:
1 סלק בינוני, קלוף ופרוס לקוביות
שתי כפות חמאת שקדים טבעית
1 שן שום
1/4 כוס מים
מלח, פלפל שחור גרוס טרי

ועכשיו מה עושים? מה עושים?

א. מתחילים בזה שמחממים תנור ל-200 מעלות. ככה מכינים את האווירה.
ב. בשלב הבא תניחו את הקישואים בתוך צלחת קעורה. צקו מעט שמן זית, בזקו עלי טימין רעננים ותבלו במלח ובפלפל לפי טעם. ערבבו טוב טוב בידיים כך שהקישואים יספגו היטב את השמן והתבלינים.
ג. עכשיו הניחו את הקישואים בתוך תבנית מרופדת בנייר אפייה וצלו בתנור למשך כרבע שעה, עד אשר הקישואים מתרככים ומזהיבים להם קלות. בינתיים תכינו את הרטבים. אל תבזבזו את הזמן!
ד. כך תכינו רוטב פסטו נענע: תניחו במיכל קטן של מעבד מזון או בלנדר את כל חומרי הפסטו ותעבדו עד אשר תקבלו ממרח במרקם סמיך. תטעמו ותתקנו תיבול לפי טעם. כשאתם מרוצים אתם יכולים להעביר את הרוטב לכלי הגשה.
ה. כך תכינו קרם סלק: תרסקו בבלנדר את כל החומרים, עד שיתקבל קרם במרקם סמיך וחלק. תטעמו ותתקנו תיבול לפי טעם. כשאתם מבסוטים אתם מעבירים את הרוטב לכלי הגשה.
ו. כל שנותר הוא להגיש את הקישואים הצלויים ביחד עם הרטבים. זה יכול להיות רעיון מצוין למתאבן או ללכת כמנה ראשונה מאלפת.

בתיאבון!

סגור לתגובות על מתכונים לפסח שגם טבעונים יכולים לאכול

מאת:

אסטרטגיה שיווקית וקידום אתרים זה רק כיסוי. בחיים האמיתיים אני אוסף חתולים מהרחוב ומשקיע בהם את הנשמה למרות שאני יודע שאין להם טיפת הערכה כלפיי.

פרסם באתר כ - 29 מאמרים.

.

דילוג לתוכן