ניהול דומיין מול רשם הדומיינים

23 ביולי 2015 | מאת: | מאמרים בקטגוריה אחסון אתרים

רכישה וניהול של דומיינים היא לא עסק מסובך מדי ולכן חשוב שתדעו כיצד לבצע זאת בצורה עצמאית ותחסכו תשלום כספים מיותרים לבעלי מקצוע שונים בתחום זה.

כל מי שסיימו זה עתה לבנות את האתר שלהם יודעים שזה השלב בו עליהם לרכוש דומיין לאתר ולהתחיל להריץ את האתר באינטרנט.

רבים נעזרים בנושא זה בבוני האתר שלהם או בעלי מקצוע אחרים בתחום זה ומשלמים כספים מיותרים כאשר כל הנושא יכול להיות מבוצע על ידי כל מי שמעט שכל בראשו. בדרך זו ניתן לחסוך מאות שקלים שיכלו להיזרק סתם ולחינם.

על מנת לפשט את הליך רכישה וניהול של דומיין חילקנו את הכל לשלבים נוחים להבנה:

רכישה של דומיין

דומיין שיש בשם האתר שלכם ניתן לרכוש עצמאית און ליין ובקלות במגוון אתרים של רשמי דומיינים מוסמכים. כל שיש לעשות הוא לחפש בגוגל אחר "רשם דומיינים" או "קניית דומיין" ותגיעו לרשימה של רשמים שהוסמכו לעסוק בכך על ידי איגוד האינטרנט הישראלי המפקח עליהם ומאשר את רכישת הדומיינים אחד אחד.

אם אתם באתר של רשם דומיינים עליכם לבצע חיפוש אחר שם דומיין שחשבתם עליו. כל הרשמים מאפשרים חיפוש במנוע חיפוש דומיינים כך שכל שנותר הוא להקליד את שם הדומיין ואת הסיומת שחשבתם כמתאימה ביותר עבורכם (ישראלי, לועזית או ייחודית) מבין אלו המוצעות במנוע החיפוש.

כעת תקבלו תשובה אם הדומיין פנוי לרכישה או לא. במידה ואינו פנוי תנסו לחפש אחר דומיין נוסף שמתאים לכם וכן הלאה. מצאתם דומיין מתאים ופנוי? זה הזמן לרכוש אותו.

מחירי דומיינים אמורים להיות כ 50-70 ש"ח על פי מחירון האתר בו ערכתם את החיפוש. נירשמים בהליך מהיר לאתר של רשם הדומיינים (חינם כמובן), מכניסים פרטי כרטיס אשראי, פרטי מנהל של האתר (אתם סביר להניח) וזהו. הדומיין שלכם.

ניהול של דומיין

עכשיו הדומיין שלכם. כל שנותר לכם לעשות הוא לכוון את הכתובת של הדומיין אל שרת האחסון ששכרתם לאחסון האתר שלכם. ההליך גם כן פשוט ביותר ומהיר לביצוע.

כל רשם דומיינים מאפשר לכם לבצע מספר פעולות של ניהול דומיין עבורכם: חידוש הדומיין, כיוון הדומיין לשרת או שינוי פרטי מנהל הדומיין.

לוחצים על כיוון הדומיין לשרת, מה שקרוי בשפה המקצועית כיוון DNS. פירוש ההליך הוא חיבור בין שם הדומיין שרכשתם והוא נומרי מבחינת המחשב מאחורי החזות שלו כטקסטואלי, אל המספר הנומרי של השרת שלכם.

בתיבת ה DNS יש להקליד את שתי הכתובות של השרת שלכם (או יותר אם קיבלתם יותר כתובות). את הכתובות לכיווןDNS  אתם מקבלים בעת רכישה של חבילת אחסון אתר וסביר שהמספרים הללו נימצאים במייל שלכם.

למעשה זהו כל התהליך של ניהול דומיין לאחר רכישה שלו. כעת נותר להמתין מספר שעות עד לעדכון של כל הפרמטרים הללו בקרב איגוד האינטרנט הישראלי והעולמי וזהו – האתר שלכם באוויר בעת הקלדת שם הדומיין שרכשתם.

סגור לתגובות על ניהול דומיין מול רשם הדומיינים

מאת:

עידן שלומן הוא מומחה לקידום אתרים בחברת Signup. אם אתה רוצה להתקדם בגוגל, צור עימנו קשר עוד היום באמצעות האתר (http://www.signup.co.il/) - אנו עובדים עם לקוחות מרוצים בישראל ובעולם, מידי יום כבר מעל 15 שנה.

פרסם באתר כ - 103 מאמרים.

.

דילוג לתוכן