פחם פעיל – תכונות ושימושים

3 במאי 2017 | מאת: | מאמרים בקטגוריה תעשיה

פחם פעיל הינו חומר העשוי ממגוון חומרים טבעיים שהינם עשירים בפחמן – כמו: עץ וקליפות של אגוז קוקוס.

הפחם הפעיל, נחשב לחומר יעיל ביותר לצורך תהליכי טיהור וסינון נוזלים וגזים.
הסיבה לכך, טמונה בעובדה שיש בו רמת נקבוביות גבוהה, אשר מגדילה את השטח שלו – מה שמאפשר לחומר לספוח כמויות גדולות של תרכובות מסוגים שונים.
בשל התכונות הללו, נהוג לעשות שימוש בפחם הפעיל למגוון רחב של מטרות ובין היתר: טיהור של מים לשתייה, טיהור אוויר, סינון רעלים, ריחות וגזים רעילים מהאוויר.

נהוג לעשות שימוש בפחם הפעיל לצורך טיהור אוויר בתעשייה, במפעלים בהם עולה הצורך להתמודד עם תרכובות מזהמות ולצורך ניקוי של מקורות מזהמים שונים: נהוג להשתמש בו לדוגמא בתעשיית הצבע.
כאן חשוב להדגיש, שיש הבדלים משמעותיים בין פחם פעיל אשר מיועד לשימושים תעשייתיים וכולל תוספים כימיים מסוגים שונים לבין פחם אשר מיועד לשימוש גופני – שהוא כמובן, נטול תוספים כימיים למיניהם.

מסנן פחם פעיל ושימושיו

תפקידו העיקרי של מסנן פחם פעיל הוא לנטרל ריחות לא נעימים וגזים רעילים.
קיימים סוגים שונים של מסנני פחם, כאשר, המשותף לכול הסוגים הוא העבודה שכולם מבוססים על יתרונותיו של חומר הפחם הפעיל, אשר כוללים בין היתר: יכולת ספיחה של גזים רעילים מסוגים שונים, נטרול ריחות רעים כגון: ריחות עישון, ריחות לא נעימים בחדרי שירותים ועוד..

יתרון נוסף, טמון בעובדה שהפחם יכול לפעול גם גם בתנאים של חום ולחות – ולכן, ניתן להשתמש בו גם בחללים בהם סוררים תנאי חום קשים.

סוגים שונים של פחם פעיל לתעשייה

ישנם כאמור, סוגים רבים של מסננים ופחם פעיל המיועדים לתעשייה, כאשר ביניהם ניתן למצוא: מסננים המיועדים לטיפול בגזים, פחם לסינון נוזלים ומים, פחם להלבנה של תמיסות, פחם לטיהור אוויר והאפשרויות עוד רבות.

כך שאם אתם זקוקים למסנן פחם פעיל או לחומר עצמו, חשוב שתבינו בשלב הראשון את הדרישות שלכם מאותו מסנן ובשלב הבא, תיוועצו עם נציגי החברה ממנה אתם מבצעים את ההזמנה והם יוכלו לייעץ ולוודא שתקבלו את המענה הטוב ביותר על מלוא הדרישות שלכם.

לסוגי פחם פעיל

סגור לתגובות על פחם פעיל – תכונות ושימושים

מאת:

פרסם באתר כ - 84 מאמרים.

.

דילוג לתוכן