דירות בנווה צדק – חלום אפשרי?

24 באפריל 2017 | מאת: | מאמרים בקטגוריה נדלן

דירות בנווה צדק תמיד נראות לי מושלמות. אולי זה סגנון הבניה או הסביבה, אני לא בטוחה, אבל יש סיכוי שבאמת עצם העובדה שהן ממוקמות בנוה צדק מספיקה בשביל להקנות להן קסם ייחודי. עם זאת, באמת קשה להתווכח עם זה שדירות בנווה צדק קצת יותר מיוחדות ואכן יש להן אופי מסוים משלהן וקסם כלשהו וסגנון הבניה שלהן מעט שונה, באופן טבעי. זו שכונה עם מאפיינים ויזואליים בוהקים ויש שם קו מנחה שחוזר על עצמו ומשתלב באווירה ועם שאר הדירות בנווה צדק.

אז מה כל כך מיוחד בדירות בנווה צדק ואולי אפילו בנווה צדק בכלל? מה הופך אותה לכה מבוקשת ומושכת בעיני אנשים רבים, ישראלים (מקומיים ולא מקומיים גם יחד) ותיירים מכל העולם (בעיקר צרפת נו כן)?

ובכן, קשה להתווכח עם השלווה הקסומה והפסטורלית ששוכנת בה. היא מרגישה קצת כמו שאנסון ישן מתוק או שיר אהבה איטלקי רומנטי והיי רגע, אולי היא מאוד לא ישראלית טיפוסית וזה מה שכל כך מושך בה? תחושת ה"ניכר"? התחושה שהנה, ממש פה ליד הבית יש שכונה קטנה שטיול של לקראת שקיעה בה מרגיש כאילו נתנו קפיצה לחו"ל בלי החור של אלפי שקלים בכיס. אולי בעצם עם החור בכיס, חור מסוים לפחות, כי היא יקרה. החנויות היוקרתיות, המסעדות האיכותיות הנחשבות, הגלידריות וכן, גם הדירות בנווה צדק יקרות. נו, איך לימדו אותנו? כשהביקוש גדל, המחיר גדל יחד איתו.

מעבר לאווירה השונה והלא ישראלית שמייחדת את נווה צדק, החנויות, המסעדות ומקומות הבילוי המוקפדים, נווה צדק היא בית חם לאמנות משלל סוגים, מה שמוסיף לאווירה ולנופך הציורי. היא מאכלסת גלריות שונות ורבות של ציור ופיסול וגם הרחובות עצמם מקושטים בפסיפסים ויצירות אמנות שונות של אמני השכונה הוותיקים. לעתים אף הדירות בנווה צדק ובתי הקרקע הישנים הם יצירות אמנות בפני עצמן, לפחות כלפי חוץ ובעיקר אלה השייכים לאמנים שמתגוררים במקום.

בנוסף על כך, נווה צדק היא השכונה היהודית הראשונה שקמה בשנת 1887מחוץ לחומותיה של העיר יפו, כך שיש סביבה גם הילה היסטורית ומלאי גדול של סיפורים נוסטלגיים ארצישראלים מרתקים המהווים בסיס לסיורים המתקיימים בעיר, גם עבור תיירים וגם עבור ישראלים שרוצים להרחיב את ידיעתם ההיסטורית במקביל לטיול נעים בשכונה היפה.

לצד כל הסופרלטיבים, יש לציין גם את הצדדים הפחות חביבים. עם השנים, השכונה הפכה קצת פחות אותנטית ויותר מתוירת, מצועצעת ויקרה מאד.  הנדל"ן התייקר מאד, כל צורות הבילוי ובעצם, הרבה מן הישראלים פוקדים את השכונה פחות ופחות ויש מעט תחושה של השתלטות עוינת מצד תיירים, לפחות לתחושתם של חלק מהאנשים ועל פי טענות שנשנות לאורך השנים האחרונות על המצב הנרקם בסביבה.

עם כל זאת, קשה להתכחש ליופייה הקסום של נווה צדק ולגור שם הוא עדיין חלום גדול של רבים. הקרבה לים, השקיעות, אטרקציות הבילוי, האמנות בכל פינה ושלל הפינוקים פשוט מפתים, אך לא רבים יכולים לעמוד בעול הכלכלי. אולי ביום מן הימים.

סגור לתגובות על דירות בנווה צדק – חלום אפשרי?

מאת:

אסטרטגיה שיווקית וקידום אתרים זה רק כיסוי. בחיים האמיתיים אני אוסף חתולים מהרחוב ומשקיע בהם את הנשמה למרות שאני יודע שאין להם טיפת הערכה כלפיי.

פרסם באתר כ - 29 מאמרים.

.

דילוג לתוכן