איך נסגל לעצמנו הרגלים של תזונה נכונה ופעילות גופנית?

23 באפריל 2017 | מאת: | מאמרים בקטגוריה ספורט, תזונה וכושר גופני

בדרך כלל אנחנו לא אוהבים שינויים ומעדיפים לדבוק במה שאנחנו מכירים ורגילים אליו. אבל לפעמים ברור לנו שמשהו לא מתקתק כמו שצריך, וזה בדיוק הזמן לשנות הרגלים. כשאנחנו מרגישים שעלינו במשקל בלי ששמנו לב או שפתאום קשה לנו לעשות פעולה קלילה כמו לעלות שתי קומות במדרגות – כנראה שאנחנו צריכים לחשוב על הרגל חדש ובריא יותר לאמץ לעצמנו. ההרגלים שלנו מעצבים את אורח חיינו ואם נסגל לעצמנו כמה הרגלים טובים, נוכל להרגיש הרבה יותר טוב בלי להתאמץ יותר מדי, רק מכוחו של ההרגל.

אבל זה לא קל לשנות הרגלים. המוח שלנו לא אוהב שינויים והרבה יותר קל לו עם פעולות שהוא מכיר והוא לא צריך לבזבז יותר מדי אנרגיה עליהם. בשביל לשנות הרגלים אנחנו צריכים לעשות פעולות שהן די מסובכות למוח שלנו. בשביל לבדוק את זה, תוכלו לעשות ניסוי על עצמכם: חשבו על פעולה שאתם עושים באופן יומיומי, למשל מקלחת. בפעם הבאה שאתם נכנסים להתקלח, נסו לשנות את סדר הפעולות שלכם.

למשל – קודם כל לחפוף את השיער ורק אחר כך לסבן את הגוף. שימו לב שבשביל לבצע את הפעולות בסדר שונה, או בכלל לעשות משהו חדש שלא הייתם רגילים אליו, אתם תצטרכו להשקיע הרבה יותר מאמץ מחשבתי ואפילו פיזי. אבל בכל זאת, לעיתים אנחנו מרגישים שאין לנו ברירה אלא לשנות מנהג שגוי שלנו ולהפוך אותו לקצת יותר בריא. אז איך בכל זאת נסגל לעצמנו הרגלים בריאים?

לפני שאנחנו מתחילים לעשות את השינוי, אנחנו צריכים להגדיר לעצמנו מה בדיוק אנחנו רוצים לשנות. יש לאתר את ההרגל המגונה שלנו ולהבין אותו (מתי אנחנו עושים אותו, כמה פעמים ביום אנחנו עושים אותו, באילו הזדמנויות ועוד). לאחר מכן אנחנו צריכים לחשוב במה נרצה לשנות את ההרגל הזה. לא נוכל למחוק הרגל מסוים בלי להחליף אותו בהרגל אחר.

לדוגמא, אם ההרגל שלנו הוא לאכול משהו מתוק בסיום כל ארוחה, אנחנו ננסה למצוא לכך תחליף בריא וגם טעים, למשל תמר. בצורה כזאת, בסיום כל ארוחה אנחנו כבר נהיה מוכנים להרגל המגונה מכיוון שאיתרנו אותו מראש. נכין לעצמנו תמר ונאכל אותו בסיום הארוחה. לאחר שנתמיד בהרגל החדש שלנו וההרגל הישן יימחק, נעשה זאת כרוטינה קבועה שלא מבזבזת אנרגיות למוח שלנו, וזה יהיה לנו גם קל וגם בריא.
בצורה כזאת אנו יכולים לסגל לעצמנו הרגלים לתזונה נכונה ולפעילות גופנית שהיא חלק מסדר היום שלנו, גם אם לא מדובר בריצה של שעה. מספיק שהרגלנו את עצמנו לחנות קצת רחוק ממקום העבודה וללכת רבע שעה ברגל בכל בוקר, או לעלות למשרד במדרגות במקום במעלית – אנו נעשה את הפעילויות הללו ללא מאמץ מחשבתי. יהיה לנו הרבה יותר קל לבצע אותן באופן יומיומי ואנחנו נרגיש שיפור באורח החיים שלנו במהירות.

דוגמאות נוספות להרגלים שנוכל לבצע באופן יומיומי: הכנסה של פירות וירקות לתפריט שלנו. הרגילו את עצמכם לחתוך 2-3 ירקות כתוספת לארוחה ולאכול פירות בין הארוחות. אם עד עכשיו הייתם רגילים לנשנש חטיף או סנדוויץ', נסו להכין לכם פירות שטופים ומוכנים לאכילה שיהיו זמינים ברגע שתרצו את הנשנוש הקבוע. את הבהייה הממושכת בטלוויזיה אפשר להחליף בחצי שעה של יוגה, פילאטיס, חדר כושר או אפילו הליכון מול הטלוויזיה אם ממש קשה לכם לוותר על התכנית האהובה עליכם.

מאמן כושר אישי זאת התחלה סופר טובה שתכניס אתכם לשגרת פעילות.
אם קשה לכם לוותר על הרגל רע, חשבו על מה אתם מפסידים כשאתם עושים אותו ומה תוכלו להרוויח אם תשנו אותו. אחרי שתבינו כמה קלוריות תחסכו לעצמכם באכילת סלט במקום קינוח והמחשבה על הג'ינס ששוכב בארון שסוף סוף יצליח להיסגר, אולי יהיה לכם הרבה יותר קל.

סגור לתגובות על איך נסגל לעצמנו הרגלים של תזונה נכונה ופעילות גופנית?

מאת:

אסטרטגיה שיווקית וקידום אתרים זה רק כיסוי. בחיים האמיתיים אני אוסף חתולים מהרחוב ומשקיע בהם את הנשמה למרות שאני יודע שאין להם טיפת הערכה כלפיי.

פרסם באתר כ - 26 מאמרים.

.