מי אתה, פשפש המיטה?

27 במרץ 2017 | מאת: | מאמרים בקטגוריה הרחקת והדברת מזיקים

פשפש המיטה הוא חרק מסדרת הפשפשים, טפיל חיצוני של בעלי חיים בעלי דם חם, בניהם גם האדם. הטורפים הטבעיים של הפשפש הם המקקים והעכבישים. מחזור חייו כולל 3 שלבי התפתחות: ביצה, נימפה ובוגר. אורכו של הבוגר נע בין 5-6 מ"מ. צבעו חום אדמדם, גופו שטוח וצורתו ביצתית. פיו נראה כמו חדק המקופלת מתחת לראש בזמן מנוחה ובזמן האכילה משמשת כחדק למציצת דם.
אורח החיים של פשפש המיטה
כמו העטלפים והינשופים, גם פשפש המיטה פעיל בעיקר בלילה, ביום הוא מעדיף לשהות במקומות מסתור, שנמצאים בדרך כלל כ-2 עד 6 מטרים מחדר השינה ומהמקום בו לן האדם. פשפשי המיטה ניזונים בעיקר מדמם של בני האדם בעיקר בשעות הלילה המאוחרות, הם מנקבים את העור ומוצצים את הדם שמועבר הישר לקיבתם. אורכה של ארוחה זו מתקיים בין שלוש לחמש דקות, וברגע שהם שבעים, הם זוחלים חזרה למקום מסתור ומעכלים את הארוחה. כמו כן הם מסוגלים לשרוד כשבועיים עד חודשיים ללא תזונה בכלל.
סימני חיים
הפשפש אינו מעביר מחלות, אך העקיצות שלו עלולות לגרום לאדמומיות מקומית ולגרד שחולף כעבור שעות ספורות, ובמקרים מסוימים אפילו ימים. למרות שהוא לא נשאר לזמן רב, הגרד מהווה מטרד קשה, במיוחד לאנשים הסובלים מאלרגיה כלשהי.
הסימנים הבולטים לפשפשים הם סימני דם וצואה זעירים על הסדינים או המזרון, במיוחד בחריצי הספה או המיטה. אלה הם מקומות חשוכים המהווים קרקע פורייה ובית חם לפשפש המיטה. לכן, חשוב לזכור לבדוק את היטב את הריהוט (במידה והוא אינו חדש) לפני שהוא שנכנס הביתה.
איך מדבירים אזור מגורים?
עקב אזור המחיה הבעייתי שלהם, כגון סדקים בקירות וחריצים בספות קשה להדביר את פשפשי המיטה. כמו כן ריסוס עם חומרים רעילים בבית בו גרים ילדים קטנים, אינו בריא ואפילו מסוכן.
חברת גרין הדברות מתמחה בסוגי הדברות ירוקות מחומרים טבעיים ידידותיים לסביבה. החברה מספקת פתרון לבעיית הפשפשים בבית ומרססת את האזור הנגוע בחומרים אורגניים בלבד. הדברה ירוקה מונעת זיהום סביבתי, בשונה מהדברה רגילה המשתמשת בחומרים כימיים. הדברה ירוקה נותנת לך שקט נפשי בכל הקשור לחומרי ההדברה שנכנסים אליך הביתה ועלולים להזיק לבני משפחתך. התקשר עוד היום, ותישן בשקט בלילה.

סגור לתגובות על מי אתה, פשפש המיטה?

מאת:

פרסם באתר כ - 84 מאמרים.

.

דילוג לתוכן