מהי הדרכת הורים ומי צריך את זה?

21 בפברואר 2017 | מאת: | מאמרים בקטגוריה בית ומשפחה

ההורות מביאה אתה שמחה גדולה אך גם אתגרים רבים, חלקם צפויים וחלקם בלתי צפויים. אף אחד לא מכין אותנו איך להתמודד עם אתגרים אלה. הורים רבים פשוט מוצאים את עצמם בסיטואציות שהם לא תמיד מוכנים להן. כל הורה חווה קשיים ואתגרים שונים וכמעט ואין שני סיפורים לגמרי זהים. מציאות זו גרומת ללא מעט הורים לתחושות אשם והחמצה, לתחושה שאינם נותנים לילד את המקסימום, ועוד. תחושות אלה נובעות חלקית מפני שהמציאות לא תמיד דומה לדמיון ולחלומות על הורות שההורה החזיק בהם. הורות זהו אחד התפקידים החשובים ביותר בחיי האדם ועם זאת מיומנות זאת לא נלמדת בשום מכללה או בית ספר. הדרכת הורים יכולה לסייע לקבל את הידע והכלים הדרושים להתמודדות עם מצבים שונים המופיעים בתהליך ההורות, הקשורים ביחסים עם הילדים אך גם ביחס עם עצמינו.

הדרכת הורים מקצועית – מה זה?

הדרכת הורים נועדה לסייע במתן מענה נכון ומתאים למצוקות ולקשיים אתם מתמודדים הילדים. התהליך מאפשר להבין בצורה טובה ומעמקיה יותר את הקשיים אתם הילדים מתמודדים בכל שלב וגיל. ההורים יקבלו מגוון כלים ומיומנויות להתמודדות עם מצבים, בעיות וקשיים האופייניים לילדים ובני הנוער. עם הגישה הנכונה ניתן להימנע מעימותים מיותרים, לטפל בצורה יעילה יותר בחוסר שיתוף פעולה, לשפר את התקשורת וההקשבה ולייצר אווירה בונה ותומכת יותר בבית. הדרכת הורים נועדה לא רק להורים אל גם לילדיהם. ע"י עבודה עם ההורים לומדים להתייחס בצורה נכונה גם לצרכיהם של הילדים.

מי צריך הדרכת הורים?

בסתר, לא מעט הורים היו מודים ברצון רב כי היו שמחים לקבל עזרה מקצועית בגידול הילדים. פעמים רבות הילדים נתקלים בקשיים שההורים כלל לא מכירים ולא יודעים כיצד להתייחס. ובפעמים אחרות הקשיים של הילדים כה דומים למה שההורים חוו עד כי ההתמודדות מעלה משקעים אישיים מהעבר ומקשה על מתן עזרה אובייקטיבית. הדרכת הורים יכולה להיות יעילה מאוד להתמודדות עם בעיות בקרב ילדים המתבטאות בבעיות התנהגות, הפרעות קשב וריכוז, דיכאון, חרדות, טראומות, הפרעות אכילה, שינויים במצבי רוח, התנהגות כפייתית והפרעות בספקטרום האוטיסטי.

מה ניתן להפיק מהדרכת הורים?

בתחילת התהליך ההורים מקבלים הסבר יסודי ומפורט על הבעיות אתן מתמודדים הילדים ולגבי הכלים שיינתנו בהמשך. לאחר-מכן אנשי המקצוע מלמדים את ההורים מיומנויות טיפוליות להתמודדות עם שלל קשיים ובעיות, כגון – עיצוב התנהגותי, דמיון מודרך, שינוי קוגניטיבי והרפיה.

בשביל לתת את המענה הנכון לילד על ההורה מוטלת החובה גם לעשות עבודה עצמית הכרוכה בשינוי מחשבתי והתנהגותי, על מנת להפחית התנהגויות שמחריפת את הוויכוחים והבעיה. לרוב שינוי זה נעשה בעזרת טיפול קוגניטיבי התנהגותי המאפשר שינוי דפוסים מחשבתיים והתנהגותיים.

 

סגור לתגובות על מהי הדרכת הורים ומי צריך את זה?

מאת:

פרסם באתר כ - 4 מאמרים.

.

דילוג לתוכן