לדעת להשתמש בו זו זכות, זהו דפיברילטור

12 בפברואר 2017 | מאת: | מאמרים בקטגוריה הפרעות קצב לב

כמה מכם יודעים מהו מכשיר דפיברילטור? מהיר דפיברליזציה? פרפור חדרים? קצב לב בלתי סדיר? אני בטוח ששמעתם את המילה דום לב או התקפת לה הרבה פעמים ואת המילים ששמעתם פה אנו מקשרים באופן ישיר לאירועים האלו. מאוד חשוב לדעת מה אומרת המילים הללו שכן הידע הזה יכול להציל חיים ויש דברים על גוף האדם שפשוט כדאי לדעת. דפיברילטור הוא מכשיר שלמעשה מתחבר באמצעות אלקטרודות אל החזה או אל השריר הלב באופן ישיר (אם מדובר בשתל למשל או בניתוח לב פתוח), הדפיברילטור יודע לנתח את מצב הלב, בדומה לקוצב לב, ויש אף דפיברילטורים שמגיעים עם יכולות של קוצב לב, ולאחר עיבוד הנתונים, או על ידי המכשיר או על ידי המפעיל שלו תשלח כמות אנרגיה (ג'ול) אל הלב והאנרגיה אמורה להחזיר את הלב סדר הנכון על ידי פעולת שוק חשמלי, או במצבים של דום לב, להחיות אותו. אפשר לדמות את הפעולה לפעולת הריסטרט במחשב, כאשר החשמל מגיע בעוצמות מסוימות אל הב הוא מפסיק לשנייה אחת לעבוד ואז כשהוא חוזר הוא מסתדר בחזרה.

איך נראה דפיברילטור?

דפיברילטור מגיע בכמה וריאציות ויש לו כמה סוגים, הסוגים הנפוצים הם הדפיברילטורים החיצוניים האוטומטיים והחצי אוטומטיים, ויש גם את השתל:

הדפיברילטור החיצוני האוטומטי – מכשיר מרובע שמזכיר מצבר של רכב, יש מתקדמים יותר ויש פשוטים יותר, בדרך כלל יהיה לו צג שיציג את הנתונים ויהיה לו רמקול שיכול לתת הוראות קוליות. למכשיר 2 אלקטרודות שמתחברות אל החזה של המטופל ויש לו ידית נשיאה. במקומות הומי אדם כמו קניונים נוכל לעיתים למצוא עמדות גדולות יותר ומלבד המכשיר עצמו יש להן שלט שמסביר את סדר הפעוות בהחייאה והן בוטות מאוד לעין.

הדפיברילטור החיצוני החצי אוטומטי – זהו הדפיברילטור שנמצא כמעט בכל אמבולנס של מגן דוד אדום והוא מאוד דומה לדפיברילטור הקודם שדיברנו עליו רק שהוא מקצועי יותר ודורש קצת רקע רפואי וידע תפעולי שכן במכשיר החצי אוטומטי יקבע המפעיל ביחד עם המכשיר כמה אנרגיה לשלוח אל המטופל בניגוד למכשיר הקודם שקובע בצורה אוטומטית ושולח בצורה אוטומטית את החשמל. במכשיר החצי אוטומטי הטיפול יהיה מהיר יותר ויעיל יותר והחשמל יגיע מהר יותר אל הלב מה שיכול להיות מאוד קריטי, אבל עדיף טיפול של דפיברילטור כלשהו על כלום שכן זה כמעט הסיכוי היחידי של הלוקה בדום לב לחיות.

יש גם דפיברילטורים שמרכיבים על הגוף, יש שתלים ויש את הכלים הגדולים יותר של הבתי חולים.

מי קונה דפיברילטור?

דפיברילטור היום ניתן לרכישה באופן פרטי והוא עולה כמה אלפי שקלים, מי שצריך אחד כזה בדרך כלל יקבל הנחיות מהרופא לגבי העניין ואני ממליץ לאחר התייעצות עם הרופא לבדוק מי מוכר דפיברילטורים וגם מתעסק בקורסים של עזרה ראשונה ואז לרכוש עיסקה שלמה יותר שכוללת ידע בהגשת עזרה ראשונה, לרכוש מכשיר דפיברילטור ואז להרגיש הרבה יותר בטוחים.

סגור לתגובות על לדעת להשתמש בו זו זכות, זהו דפיברילטור

מאת:

פרסם באתר כ - 11 מאמרים.

.

דילוג לתוכן