מה הקשר בין טיימינג לבין איתור נזילות?

5 בפברואר 2017 | מאת: | מאמרים בקטגוריה אינסטלציה

ציטוט מוכר וידוע, אומר שהכול בחיים הוא עניין של טיימינג. לעשות את הדבר נכון, בזמן הנכון זה שילוב של ידע וכישרון. ממש אומנות. לפעמים, אנחנו מצליחים, ולפעמים אנחנו ממש מפספסים בגדול. יחד עם זאת, אם מפעילים מחשבה ושיקול דעת, ניתן לפעול בחיים על ידי פעולות מניעה. אלה פעולות שעוזרות להקדים את התרופה למכה, ולהנות מזמן, שקט, ואפילו מכמה שקלים מיותרים… אחד מפעולות המניעה הטובות ביותר שניתן לבצע בחיים, הוא איתור נזילות.

כאשר אנחנו נמצאים בחורף, הגשם יורד, והגג שלנו לא אטום כמו שצריך, אנחנו יכולים "להנות" מנזילות, הצפות, רטיבויות על הקיר,ומסכנות חמורות של ממש, אבל אם אנחנו עושים לפני בואו של החורף בדיקת רצינית, אנחנו יכולים למנוע את כל הסכנות הללו. זה הכוח של איתור נזילות.

כיצד מתבצע איתור נזילות?

איתור נזילות מתרחש באמצעות שימוש במצלמת אינפרא- אדום מיוחדת, אשר באמצעותה ניתן לזהות, באופן דיי אבסולוטי, את מקור הרטיבות ואת כיוון ההתפשטות. המצלמה מגלה אנרגיה של קרניים אינפרא אדומות, היא ממירה אותן לאותות אלקטרוניים ומבצעת באופן כזה, את חישובי הטמפרטורה. בכך מתגלה תצוגה חזותית, אשר מאפשרת מיפוי של מוקדי לחות ורטיבות. הנתונים המתקבלים בסריקה, מוצלבים באמצעות תוכנת מחשב מיוחדת שמפענחת את תוצאות הסריקה בדיוק רב. מדובר על טכנולוגיה חדשנית, ומתקדמת ביותר בעולם לאיתור נזילות מים, כשלים בבנייה וכשלים טכניים שונים.

מה ניתן לאבחן בבדיקה לאיתור נזילות?

בבדיקה לאיתור נזילות ניתן לאבחן ולאתר מוקדי נזילות במערכות איטום שונות. ניתן לאתר ולזהות בעיות בגגות, במרפסות מרוצפות,בקירות פנימיים וחיצוניים, בתקרות, בחניונים תת קרקעיים, מרתפים, חדרים רטובים ועוד. נוסף על כך ניתן לאבחן צנרות אספקת מים ישנות וצנרות ניקוז שגורמות לא פעם לבעיות רטיבות שונות ומורכבות. באמצעות הסריקה נוכל לגלות את מקור הבעיה , האם מדובר בצנרת אספקת מים, בצנרת ניקוז או באיטום כושל. בבדיקה לאיתור נזילות ניתן גם לאבחן מוקדי לחות פנימית- עיבוי, של פטריות וטחב. העיבוי מתרחש כאשר אוויר בלתי רווי מגיע במגע עם משטח קיר, שהטמפרטורה שלו נמוכה מזו שקיימת בחדר. האוויר מתקרר לטמפרטורה מזו של הטמפרטורה הרוויה, פולט אדי מים וגורם להתעבות על פני הקיר. בכך, המים המתעבים על השטח נספגים לתוך הקיר, וגורמים להגברת הרטיבות שבתוכו. הרטיבות יוצרת תנאים נוחים להתהוות עובש ופטריות על הקיר.

 

כיצד נבחר חברה מקצועית שתצבע עבורנו איתור נזילות?

כאשר אתם פונים לחברה שמתעסקת בתחום התשתיות והאינסטלציה חשבו לבדוק שלושה דברים עיקריים : מקצועיות, ניסיון ומכשור חדש ומתקדם. במידה ולחברה יש את שלושת הפרמטרים, מומלץ במיוחד לבצע איתור נזילות. במידה והחברה לא עומדת בפרמטרים הללו, המשיכו לחפש, לקבל המלצות וחוות דעת מחברים. החיפוש, יהיה שווה את זה.

 

 

סגור לתגובות על מה הקשר בין טיימינג לבין איתור נזילות?

מאת:

פרסם באתר כ - 84 מאמרים.

.

דילוג לתוכן