כך תזהו האם לקיתם בחרדה או לחילופין בהתקף חרדה

24 בנובמבר 2016 | מאת: | מאמרים בקטגוריה בריאות נפשית

בלתי אפשרי לגשת ולפתור קשיי חרדה והתקפי חרדה לפני שיודעים במה מדובר בדיוק. כדי להשתחרר מהם אתה חייב לדעת בראשונה האם לקית בחרדה או בתופעה השונה והנבדלת לגמרי – התקפי חרדה.

לאחר שתצליח להבחין בין השניים ולדעת האם הקושי הנוכחי שלך הוא חרדה או שמדובר בהתקף, רק אז תוכל לגשת לפתרון. וזו לא המצאה אישית. יעידו על כך אין ספור האנשים ברחבי העולם שלקו ולוקים בהתקפי חרדה, וכמעט שאין בנמצא אפילו אחד שיכול להצהיר שפתר את תופעת התקפי החרדה והם אינם תוקפים אותו יותר.

והוכחה נוספת: מדוע אנשים מצליחים לפתור קשיי חרדה, אך עדיין ממשיכים לסבול מההתקפים? הוא אשר אמרנו: חרדות – הן תופעה הידועה וברורה לעולם הרפואה והפסיכולוגיה, הגורמים ברורים, הסימנים מוכרים, ולכן הפתרון קיים, הגיוני, ועובד. אך מנגד – התקפי חרדה היא תופעה עלומה ועמומה, שהנסתר בה רב מן הגלוי, ויעידו על כך גם הרופאים והפסיכולוגים שמצהירים בפה מלא שאינם יודעים מה הן מקור ההתקפים. ומשלא ידוע מה הם הגורמים שלה ומה הם סימניה, אין זה פלא שהפתרון עדיין לא נמצא באופק.

ובכן, כך תזהו אם מדובר בחרדה או בהתקף חרדה:

חרדה – זוהי דריכות וכוננות גבוהה של הגוף והנפש כתוצאה מפחד וחשש לא ריאלי ולא הגיוני. המח מדמיין ומפליג למחוזות לא פרופורציונליות במחשבות הפחד, וכתוצאה מכך נכנס לחרדה (בשונה מפחד – שם מדובר מחשש סביר והגיוני לנוכח אירוע כזה או אחר, שאז אין סימני חרדה כלל, רק כוננות טבעית ובריאה של המערכת הסימפתטית). הסימנים של חרדה הינן אקטיביות: הזעה, דופק מואץ, כאב ולחץ בחזה, תחושת מחנק. תופעות אלו כולן מאפיינות לחץ ומתח. השיטה המוצלחת למיגורן היא למידה מחודשת של פרשנויות ודרכי חשיבה נכונים ומרגיעים.

לעומתן, התקפי חרדה – זוהי תופעה שונה אחרת לגמרי. שם הסימנים הם שונים לחלוטין ומאופיינים בפסיביות: חולשה, בחילה, חיוורון, רעד, והחמור והקשה מכולן – דה פרסונליזציה. רק עיוור יטעה ויבלבל בין שתי תופעות שונות אלה.

כשהנך מרגיש הרגשת חולשה כללית איומה ותחושת ניתוק מהמציאות כאילו הנך עומד למות או להתעלף, אות הוא כי לקית בהתקף חרדה בלבד, ללא שום קשר לחרדה. כדי למגר את ההתקפים הנך צריך בראש ובראשונה להבדיל במוחך את שתי התופעות האלה לחלוטין, ולהבין שהתקף חרדה זוהי תופעה פיזית מסוימת מאוד, ואינה מופיעה כתוצאה מחרדות אלא מגורם אחר.

וכפי שאלברט איינשטיין אמר: "אנשים שבים ועושים את אותו הדבר שוב ושוב, ומצפים לתוצאה שונה", כך תפנים היטב: אם תמשיך ותחשוב שהתקפי חרדה היא תופעה ממשפחת החרדות, אל תתפלא מדוע הנך לא מצליח לנצח ולמגר את ההתקפים הקשים הללו.

קשה לעשות את השינוי התפיסתי הזה בראש, אך קשה שבעתיים להמשיך ולסבול מן ההתקפים הנוראיים הללו ללא אור בקצה החרדה.

כדאי.

סגור לתגובות על כך תזהו האם לקיתם בחרדה או לחילופין בהתקף חרדה

מאת:

פרסם באתר כ - 5 מאמרים.

.

דילוג לתוכן