תביעות תאונות עבודה

16 בנובמבר 2016 | מאת: | מאמרים בקטגוריה נזיקין

 

חלק גדול מתוך שעות היממה, אנו נמצאים במקום העבודה. בזמן הזה שאנו נמצאים במקום העבודה, ישנם לא מעט השלכות, אחת מהן היא הגברת הסיכוי להתרחשות תאונת עבודה.

בדרך כלל אין שום סיבה שתאונה כזו או אחרת תתרחש, אלא אם כן לא נזהרים ולא שומרים על כללי הבטיחות במקום. אך לפני שנרחיב ונסביר לגבי תאונות עבודה, יש צורך בלהבין מהי תאונת עבודה.

 

מהי תאונת עבודה?

מדובר בתאונה שהתרחשה תוך כדי העבודה ואף בדרכו של העובד אל מקום העבודה או בחזרה מהעבודה אל ביתו של העובד. הבסיס להוכחת תאונת עבודה, הינו הקשר הישיר בין תאונת העבודה לבין תנאי העבודה. לדוגמא, עובד אשר עבר חלילה אירוע לבבי במהלך יום עבודתו, אם להתרחשות האירוע לא היה כל קשר לתנאי העבודה, מקרה זה ככל הנראה, לא יוגדר כתאונת עבודה.

 

כיצד זה נגרם?

תאונות עבודה עלולות לקרות מכמה וכמה גורמים שונים ורבים. ישנם תאונות עבודה הנגרמות מסביבת עבודה מסוכנת אשר העובד/ת לא שמרו על כללי הבטיחות הנדרשים כפי שצריך ונחשפו בין היתר לחומרים מסוכנים, בין אם זה בשאיפה או במגע. או שמא נתקלו במכשול מסוים שגרם לפציעה, כניסה לחדר קירור ללא ביגוד מגן. בעבודות גובה קיים הסיכון של נפילה מגובה רב אשר עלול לגרום לפציעות חמורות ואף מוות. כל אלה ועוד עלולים לגרום לתאונות עבודה מאוד לא נעימים, אשר ניתן למנוע אותם ע"י ערנות ושמירה על כללי הבטיחות במקום.

 

מלבד תאונות עבודה במקום העבודה, קיים גורם נוסף לתאונות אלו, והוא, תאונות הדרכים. בכול מקרה של תאונת דרכים חלילה של עובד/ת בדרך אל מקום העבודה או חזרה ממקום העבודה אל ביתו של העובד, תאונה זו נקראת ללא ספק תאונת עבודה. בכדי לממש את זכויות העובד במקרה של תאונת דרכים אשר התרחשה בדרך אל מקום העבודה או בחזרה אל ביתו, חשוב להתפנות במיידי לאחר התאונה אל חדר המיון ולהיבדק בהתאם. כמו כן לקחת טופס סיכום ביקור במיון וטפסים מביקור אצל רופא המשפחה. חשוב בהקדם האפשרי, לעדכן את המעסיק בנושא התאונת דרכים שהתרחשה ולמלא איתו טופס הודעה על תאונת עבודה, אשר זמין באתר הביטוח לאומי.

 

אם הנכם מעוניינים להבטיח לעצמכם שתקבלו את מלוא זכויותיכם מביטוח לאומי בעקבות התאונת עבודה אשר עברתם, ואינכם מעוניינים בהתרוצצויות ובכאבי ראש מיותרים, פניה אל עורך דין ברחובות עם התלונה והטפסים המלאים תעשה לכם את העבודה. עורך דין תאונות עבודה מקצועי ומנוסה יפתור לכם את הנושא במהירות האפשרית וברמה היסודית והמקצועית ביותר.

סגור לתגובות על תביעות תאונות עבודה

מאת:

פרסם באתר כ - 6 מאמרים.

.

דילוג לתוכן