מהו החזר מס?

27 בספטמבר 2016 | מאת: | מאמרים בקטגוריה מימון וכספים אחר

 

מס הכנסה הוא מס אשר כל עובד משלם בהתאם לסכום הכנסותיו השנתי. זהו מס הפועל בשיטת מדרגות המס ולדוגמא, בשנת 2013, כל עובד שכיר המשתכר מ- 5,281 ₪ ועד 9,010 ₪ בחודש (או סך שנתי של 63,361 ₪ ועד 108,120 ₪)ישלם 14% של מס. כמו כן, על כל עובד שכיר יכולים לחול חוקים אשר מזכים אותו ומקלים עליו בתשלום מס ההכנסה כגון באם הוא למד לתואר וכמה שנים, באם הוא הורה ולכמה ילדים וכן הלאה.

כפועל, כל עובד שכיר משלם את מס ההכנסה מדי חודש על בסיס משכורת הברוטו כפי שמופיע בתלוש בהתאם למדרגת המס אליו השתייך שכר הברוטו שלו באותו חודש. לשם המחשה, שכירים אשר משתכרים לפי משכורת בסיס נטו + פרמיות בגובה משתנה, יכולים לשלם את מס ההכנסה לפי מדרגות מס שונות מדי חודש. באם בעקבות פרמיות גבוהות בחודש ספציפי העובד השכיר עבר את הרף של 9,010 ₪ הרי שישלם מס הכנסה בשיעור 21% במקום בשיעור של 14%. אותו הדבר יכול לקרות כאשר שכירים מקבלים תוספת הבראה בחודשים ספציפיים במהלך השנה וישלמו בחלק מן החודשים שיעור מס גבוה ממה שמגיע להם.

כיצד מיישבים נקודה זו? בתום השנה שחלפה, החזר מס הכנסה מחשב את גובה ההכנסה השנתי שלכם, ובמידה ולא עברתם מדרגת מס ספציפית, אך בחודשים מסוימים שילמתם שיעור מס גבוה יותר מהקבוע לאותה מדרגה, הרי שמגיע לכם החזר מס לשכירים! מס הכנסה בהחלט אינו מבצע ביקורת מס עבור שכירים, על כן, עבודת הבדיקה מוטלת על השכירים עצמם ומעטים השכירים אשר מבצעים עבודה זו בתום השנה שחלפה. יתרה מכך, השכירים אינם מודעים לכל הזיכויים אשר מגיעים להם בדרך כלל ולכן יכולים לאבד סכומי כסף המגיעים להם מדי שנה. ואם נדייק, לפי הסטטיסטיקה של החזרי מס – 80% מן השכירים זכאים להחזר מס שנתי. גובה ההחזר יכול לנוע בין 3,000 ל-7,000 ₪.

כפועל יוצא, כדאי לכם לבדוק האם מגיע לכם החזר מס ולזכור כי החזרי מס יכולים להתרחש גם עקב העובדה שטעויות חישוב מס יכולות ליפול (ודי הרבה) וגם אם קיבלתם העלאה בשכר, החלפתם עבודה במהלך השנה וכפי שהוזכר לעיל, אם הנכם משתכרים על בסיס פרמיות והמשכורת החודשית שלכם משתנה.

כיום אינכם צריכים לעסוק בכל הפרוצדורות של החזר מס. כל שתצטרכו לעשות הוא לפנות לקבלת שירות מקצועי בתחום… וקיבלתם את ההחזר השנתי. נשמח לעמוד לשרותכם!

 

 

סגור לתגובות על מהו החזר מס?

מאת:

פרסם באתר כ - 6 מאמרים.

.

דילוג לתוכן