המזגן התקלקל? מה עושים???

23 באוגוסט 2016 | מאת: | מאמרים בקטגוריה מיזוג אוויר

הקיץ כבר בעיצומו, והחום מורגש היטב במחוזותינו. אנחנו מתניידים ממזגן למזגן, כי פשוט בלעדיו אי אפשר. אבל מה קורה כאשר המזגן מתקלקל??? או. זה כבר בעיה. ובעיה רצינית, אפילו יש לומר.  אז מה עושים?

   
תקלות במזגנים

   
תקלות במזגנים יכולות לנבוע משלל סיבות מגוונות. כאשר טכנאי מזגנים מגיע לבית, הוא דבר ראשון בודק אם חסר גז.מדובר בפעולה שגרתית שכל טכנאי גז יבצע. בדיקת הגז נעשית באמצעות שעונים למדידת לחצים. ברוב המקרים, צריך למלא גז, ולכן, זה גם השירות הנפוץ ביותר.

    
החלפת קבל וקבל מדחס- לעיתים, תתרחש בעיה עם הקבל או המדחס. אלו משמשים להתנעה של המנועים בתוך המזגן. הטיפול ייעשה על ידי החלפה של הקבל. עלות ממוצעת של תיקון זה הוא בסביבות 350 ₪.
תקלות נפוצות נוספות במזגנים עלולות לגרום לכך שנצטרך להחליף את לוח הפיקוד, לפתוח סתימה, להחליף חיישן, (רגש) לתקן חוטים שרופים, לתקן את שלט המזגן להחליף עינית או לתקן את צינור הגז. כל אלו הן תקלות שגרתיות אשר לרוב נובעות מהתיישנות של המזגן, בלאי ולכלוך.

   
עלות תיקון מזגנים

   
לרוב, עלות של תיקון תקלה מזגן, לא יעלה על 500 ₪. השירות הזול ביותר הוא ניקוי של פילטרים, והעלות היקרה ביותר היא תיקון במדחס. יחד עם זאת, חשוב לציין ולומר, כי תיקון של מדחס אינו דבר שגרתי, והסבירות שהוא יתקלקל נמוכה. על פי ניתוח סטטיסטי, שערך אתר "מדרג", נמצא כי המחיר הממוצע אותו ישראלים משלמים לתיקון המזגן, עומד על 467 ₪.
  
מדובר בעובדה חשובה עד כדי קריטית! בהרבה מאוד מן המקרים, אנו חושבים שדווקא רכישה של מזגן חדש תועיל לנו יותר ותשתלם לנו יותר כלכלית, אולם בהתייחסות לנתון זה אנו מבינים כי מומלץ קודם להזמין טכנאי מזגנים שיבדוק את המזגן, ורק לאחר שיבצע הערכה מחודשת, נחשוב האם לתקן אותו או לרכוש אחד חדש. ככלל, ניתן לומר שכל עוד שלא עברו 10 שנים מרכישת המזגן, ואין לו תקלות אשר מתרחשות בתדירות גבוהה מידי, או תקלות יקרות במיוחד כמו החלפת מדחס, מומלץ לבצע תיקון במזגן, ולא לרכוש אחד חדש.

   
איך ניתן למנוע תקלות לפעם הבאה?

   
זו שאלה חשובה ביותר, שכן גם לאחר שהזמנו טכנאי מזגנים וביצענו את התיקון בתקלה הנדרשת, כדאי לדעת כיצד נוכל לשמור על מזגן בהמשך. קיימות מספר המלצות טובות, כמו ניקוי של הפילטרים אשר יכול לחסוך לכם- כ-40% מתקלות המזגן! חשוב שלא לשכוח לנקות גם את החלק החיצוני של המזגן.
   
בנוסף, מומלץ להזמין אחת לשנתיים טכנאי מזגנים לבדיקות תקופתיות של מערכות הגז. בדיקות אלה יכולות להביא לידיי גילוי מוקדם של תקלה, מה שיאפשר לכם חיסכון משמעותי בעלויות.

סגור לתגובות על המזגן התקלקל? מה עושים???

מאת:

פרסם באתר כ - 84 מאמרים.

.

דילוג לתוכן