מה ניתן לבנות עם מכולות?

14 באוגוסט 2016 | מאת: | מאמרים בקטגוריה בניה שיפוצים ונדל"ן

בנייה ממכולות הולכת וצוברת תאוצה ברחבי הארץ ובעולם. ביותר ויותר מקומות ניתן למצוא אנשים שמאסו ביוקר הנדל"ן, בצורך לקחת משכנתה או מחיי שכירות בלתי פוסקים. מסיבה זו מגמת הבנייה ממכולות הפכה לכה פופולארית ומבוקשת. ניתן למצוא מבנים אלה במגזר הפרטי והעסקי כאחד, בתור אלטרנטיבה נוחה, זולה וזמינה לבניית מבנה רגיל. למי שפחות מכיר את הנושא, רעיון הבנייה ממכולות יכול אולי להישמע מוזר. אך בפועל גישה זו לא יכלה להיות רחוקה ותר מהאמת. ניתן להקים מבנים כה איכותיים עד כי ספק אם האורחים שלכם ידעו שלא מדובר במבנה רגיל.

בנייה ממכולות ברחבי העולם

בעולם המגמה נפוצה ומוכרת יותר מאשר בישראל. ניתן למצוא שכונות מגורים ומעונות סטודנטים יוקרתיים במקומות המרכזיים של העיר. באמסטרדם למשל הוקמו מעונות סטודנטים בשם קיטוונן. ניתן למצוא מגוון מבנים ניידים למכירה או השכרה גם בחלקים אחרים בהולנד ואירופה. גם במישור העסקי לא חסרים בניינים ומשרדים פרטיים בבעלות יזמים צעירים וותיקים, וגם בקרב חברות גדולות.

פתרון ידידותי לסביבה

בניית מבנים ממכולות מאפשרת לא רק לחסוך בעלויות אלא גם בזיהום הסביבתי. בנייה סטנדרטית יוצרת הפרעה סביבתית ופגיעה בתשתיות, שלא לדבר על שימוש בחומרים מזהמים שלא מומלץ להימצא בסביבתם. כל זה אינו אופייני למבנים העשויים ממכולה, שנוטים להיות ירוקים הרבה יותר, בשילוב אלמנטים ממוחזרים.

עיצוב המותאם לצרכיי הלקוח

אחד החסרונות בקניית דירה מוכנה היא חוסר גמישות ביכולת שלנו להתאים אותה לצרכינו. במיוחד כשמדובר בקבלן אשר לוקח סכומי עתק על כל שינוי בתוך המבנה. גם בנייה מאפס לא תמיד מאפשרת להגשים את כל החלומות בגלל העלויות הגבוהות הכרוכות בכך. שימוש במכולות המהוות חומר גלם זול יותר משאיר תקציבים משמעותיים יותר המוזרמים לעיצוב ולהתאמה אישית של המבנים. בנוסף, מדובר בחומר גלם אשר ניתן לעשות בו כמעט כל מה שרוצים ולהתאים את חלל המגורים או עבודה לצרכיי הלקוח. באופן כללי בכל המכולות ניתן ליצור חלוקה פנימית, להניח ריצוף או חיפוי, להוסיף עיצובים בגבס ובעץ, מרפסת חיצונית, חדר רחצה ושירותים מפוארים ועוד.

אלו מבנים ניתן לבנות ממכולות?

ניתן להשתמש במכולות לבניית בתי מגורים, מעונות סטודנטים, משרדים, ביתנים בירידים, עמדות שמירה, עמדות מכירה, מחסנים ועוד. למעשה טווח השימושים רחב כיד הדמיון. אנשי עסקים רבים מביאים מכולות לשטח או לחצר הפרטית שלהם כדי לעבוד קרוב לבית. זוגות צעירים אשר אינם יכולים או שאינם רוצים להוציא סכומי עתק על בניית בית, יכולים לבנות חלל מגורים יפה, מעוצב ונוח אשר יענה על כל הצרכים שלהם בשבריר עלות מבניית בית רגיל. מבחינת התחושה הרבה פעמים לא ניתן להבדיל כלל בין השהות בבית או משרד רגילים לבין בית העשוי ממכולה. מאחר וקיימים פרויקטים מגוונים ניתן למצוא מבנים ניידים להשכרה או מכירה, לפי פרק הזמן הדרוש לסיום הפרויקט.

סגור לתגובות על מה ניתן לבנות עם מכולות?

מאת:

פרסם באתר כ - 4 מאמרים.

.

דילוג לתוכן