האפשרויות השונות של יישוב סכסוכים

11 באפריל 2021 | מאת: | מאמרים בקטגוריה גישור

סכסוכים הם חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. לצערנו, הסכסוכים הם בעלי פוטנציאל לפגוש אותנו בכל מקום – בין אם מדובר על יחסי שכנות שעולים על שרטון, שותפים עסקיים שכבר אינם מדברים באותה השפה, סכסוכים שמתעוררים בין עובד למעביד, סכסוכים בין בני זוג ועוד. היות והסכסוכים תופסים חלק נכבד מהחיים שלנו, אנחנו גם צריכים לדעת כיצד לפתור אותם, על מנת שנוכל להמשיך בחיינו בצורה פשוטה ונעימה. אז אילו דרכים של יישוב סכסוכים קיימות היום ויכולות לעמוד לרשותכם ברגע האמת? יצאנו לבדוק.

יישוב סכסוכים על ידי משא ומתן

לא כל סכסוך או ריב מוביל את שני הצדדים לכדי חוסר יכולת מוחלט לנהל ביניהם שיח ודיאלוג מקדם. ברגע ששני הצדדים מעוניינים להגיע לכדי פתרון, והם שקולים מספיק על מנת לבצע זאת באופן עצמאי וללא גורם שיחבר ביניהם – הם יכולים לבצע הליך של משא ומתן.

הליך המשא ומתן מתבצע על ידי שני הצדדים בלבד, כאשר הם מנהלים שיח פורה לגבי הסכסוך שהיה, ולגבי דרכי הפתרון האפשריות עבורם.

יישוב סכסוכים על ידי הליכי גישור

הליכי גישור הם הליכים נפוצים מאוד ומקובלים בחברה הישראלית. מדובר כאן על הליכים שבהם אל הצדדים המסוכסכים נלווה מגשר, שתפקידו יהיה לשמור על עמדה ניטרלית לאורך כל ההליך. המגשר יאזין בתשומת לב לשני הצדדים ולטענותיהם, ויוכל להציע דרכי פתרון אפשריות על מנת ליישב את הסכסוך ולהמשיך בדרך המשותפת בצורה טובה. בסופו של דבר, יהיו אלו הצדדים בעצמם שיחליטו על הדרך המקובלת עליהם להמשך, בהתאם לשיקוף המצב שיערוך עבורם המגשר.

יישוב סכסוכים על ידי הליך בוררות

הליך הבוררות הוא הליך שבו אל הצדדים המסוכסכים יצטרף הבורר. הבורר ישמור על עמדה אובייקטיבית, ויגיע נטול דעות קדומות אל ההליך. לאחר שישמע את טענותיהם של כל אחד מהצדדים, יצטרך הבורר לבחור באיזו דרך יהיה עליהם לצעוד מעתה והלאה. אל הליך הבוררות ניגשים צדדים שיודעים שהדרך שתיבחר על ידי הבורר לא תהיה בהכרח הדרך שהוצעה על ידם, והם יהיו חייבים לכבד אותה ולמלא אותה באופן מוחלט.

סגור לתגובות על האפשרויות השונות של יישוב סכסוכים

מאת:

פרסם באתר כ - 15 מאמרים.

.

דילוג לתוכן