תסריט שיחה לתיאום פגישות – איך ליצור תסריט שיחה מנצח לעסק קטן?

29 בדצמבר 2020 | מאת: | מאמרים בקטגוריה מכירות

מדוע עסק קטן צריך תסריט שיחה לתיאום פגישות?

תסריט שיחה לתיאום פגישות חיוני כדי "לחמם" לידים ולהפכם לפגישות מכירה. עסקים קטנים ובינוניים רבים מקבלים "לידים" מאמצעי שיווק שונים: פרסומים ממומנים בפייסבוק, בגוגל, דרך "צור הקשר" באתר שלהם, מפה-לאוזן וכו.

הרבה מאד מעסקים אלו צריכים להיפגש עם הלקוחות הפוטנציאליים כדי לסגור את העסקה. כדי ליצור את הפגישה צריך לפנות ממוקדים ו"חדים" ללקוח שהשאיר פרטים או התקשר, כדי שאותו הליד לא "יתבזבז". ברוב המקרים עלות הליד אינה נמוכה, וכמובן שמעבר לאובדן ההשקעה הכספית בליד יש את אובדן אי סגירת העסקה עצמה!

מה חייב לכלול תסריט שיחה מנצח לתיאום פגישות?

{מקור הליד…. הצפת צרכים וכאבים…הצגה מושלמת וקצרה של השירות בדגש על תועלות הלקוח… השארת "מקום" לביטוי ללקוח… סעיפי התגברות על התנגדויות\התלבטויות , ונעילה לסגירת הפגישה

אז מהו תסריט שיחה איכותי? מה בעצם צריך לכלול תסריט שיחה מנצח לתיאום פגישות?

תסריט שיחה לתיאום פגישות איכותי יכלול בהתחלה הזדהות עצמית קצרה, תזכור הלקוח הפוטנציאלי שהוא השאיר לנו את פרטיו, בירור האם הזמן הנוכחי הוא טוב לשיחה קצרה, שאילת מספר שאלות כדי לברר את צרכיו ו"כאביו" של הלקוח שפנה, הצגה מושלמת אך מצד שני קצרה של השירות או המוצר, וזאת בדגש על תועלות ו"כאבי" הלקוח, תוך "השארת מקום" בתסריט לביטוי עצמי של הלקוח האפשרי, ו"נעילת" מועד לפגישה.

חשוב מאד לא לשכוח להכין מראש (!) סעיפי "התגברות על התנגדויות\התלבטויות" של הלקוח, למשל: התנגדות על רקע מחיר, התנגדות של "אני רוצה לחשוב על כך" וכך הלאה.

תסריט שיחה לדוגמא

התחלה נכונה של תסריט שיחה לדוגמא :

"שלום____, מדברת__ ממשרדה של עו"ד X , אני חוזרת אליך בעקבות הפרטים שהשארת לנו באתר. יש לך כמה דקות? {לחכות לתשובת הלקוח}

מצוין! אני מניחה שפנית אלינו כי יש לך בעיה עם צ'קים חוזרים בעסק. זה נכון?" {לתת ללקוח לתאר הבעיה\הכאב שבשלה הוא פנה והשאיר פרטים}….

מכאן יש לעבור לתאר ממש בקצרה את השירות של אותו משרד עו"ד, תוך "קשירת" השירות המוצע לאותם "כאבים" וצרכים שהלקוח העלה בשיחה. בסוף כמובן יש לתאם הפגישה, תוך מתן מענה להתלבטויות והתנגדויות של הלקוח האפשרי, אם ישנן כאלו, כמובן.

יתרונות הכנת תסריט שיחה ע"י חברה חיצונית

הכנת תסריט שיחה איכותי, מלא ושנותן מענה לכל הפרמטרים, כולל סעיף מורחב של "התגברות על התנגדויות" בשיחה חשוב ביותר לעסקים, כי הוא כלי מכירה בשימוש יומיומי ורציף, ויכול להעלות את אחוזי סגירת העסקאות שלו באופן דרמטי.

בעלות לא גבוהה, חברה בעלת ניסיון רב המתמחה בטלמיטינג ובכתיבת תסריט שיחה מנצח עשויה לתת פיתרון יעיל ומהיר בעניין זה. היתרון הנוסף של העזרות בחברה לכתיבת תסריטי שיחה הינה בכך שהיא יכולה ללוות את הלקוח גם ביישום השיחות, בשיפורים קלים הנדרשים לתסריטי השיחה, ואפילו בטיפים ובכתיבת נהלי עבודה לאיך לבצע השיחות ואין לעשות פולואו אפ להן.

 

סגור לתגובות על תסריט שיחה לתיאום פגישות – איך ליצור תסריט שיחה מנצח לעסק קטן?

מאת:

יאיר אבני, MBA בניהול שיווק, בעל חברת טלמיטינג "מחוץ לקופסה"- תיאום פגישות עסקיות ושיווק עסקים טלפונית למול פלחי מטרה רלוונטיים. מומחה ליצירת לקוחות חדשים ועסקאות לעסקים קטנים ובינוניים SMB בעל 25 שנות ניסיון. טל' ישיר: 054-6811426, משרד: 09-7401987 משרדנו: רח' שנקר 1 הרצליה אתר: www.box1987.co.il

פרסם באתר כ - 46 מאמרים.

.

דילוג לתוכן