אל תפסיקו לזוז: תרגילי הפיזיותרפיה שתוכלו לבצע גם בבית

24 בנובמבר 2020 | מאת: | מאמרים בקטגוריה בריאות

רבות דובר על הירידה בכושר גופני של כולנו בתקופת הקורונה. עבור אוכלוסיות רבות ההפחתה בתנועה היא בעייתית עוד יותר, במיוחד עבור מי שזקוק לפיזיותרפיה. כך למשל אזרחים ותיקים, בעלי מגבלות מוטוריות עקב מחלה, חבלה או תאונת ספורט – העדר התנועה עלול להחמיר את המצב באופן משמעותי.

אז איך ממשיכים לבצע תרגילי פיזיותרפיה מהבית?

הסגר, ההנחיות לריחוק חברתי והחשש מהדבקות בנגיף הקורונה מביאים להפחתה בפעילות הגופנית ולהימנעות מצריכת שירותים רפואיים שאינם דחופים. כך נוצר מצב שאנשים רבים שזקוקים לפיזיותרפיה נמנעים מכך בימים אלו. מדובר בתופעה מטרידה, שכן התנועה, הפעילות הגופנית והשיקום הפיזיותרפי הם חיוניים עבור אנשים רבים, גם אם היעדרם אינו מהווה סכנה מיידית לבריאות. במשך הזמן, עלול להתפתח נזק רפואי חמור.
אנשים המחלימים מפציעה למשל, או כאלו שעברו שבץ מוחי, נדרשים לשיקום פיזיותרפי במועד הסמוך לאירוע, על מנת לשקם את היכולת המוטורית עד כמה שאפשר. ככל שהזמן עובר כך הנזק מצטבר, התנועה הופכת למוגבלת יותר, ושיקום עתידי כבר לא ייתן את אותו אפקט רצוי. גם אנשים אשר החלו בטיפולי פיזיותרפיה לפני תקופת הקורונה, ובחרו להפסיק זמנית בשל החשש להגיע למרפאות או מסיבות אחרות, מסתכנים בכך שיחוו רגרסיה במצבם הרפואי וביכולת התפקוד המוטורי שלהם.

אז מה אפשר לעשות?

ראשית, חשוב לדעת שלא חייבים להגיע למרפאות או למקומות הומי אדם. היום ניתן לבצע טיפולי פיזיותרפיה גם באופן פרטי בביתכם. ההמלצה היא לקבל ליווי מקצועי על ידי מומחי פיזיותרפיה שיוכלו להתאים עבורכם את תוכנית האימונים באופן אישי. באתר פיזיוגרופ למשל, ניתן למצוא פיזיותרפיסטים מומלצים שיגיעו לביתכם לטיפול ולייעוץ. בפיזיוגרופ מתחייבים שכל המטפלים עוברים סינון קפדני ופיקוח מתמיד, וכי הם עומדים בתו איכות מחמיר.
שנית, ניתן לבצע בבית באופן עצמאי מספר תרגילי פיזיותרפיה בסיסיים. לפניכם דוגמאות לתרגילים שניתן לבצע לצורך שיפור של יכולת התנועה והתפקוד המוטורי ואפילו לשם חיזוק והימנעות מכאבים עתידיים:

  •  יושבים זקוף על כסא ומרימים את הידיים כלפי מעלה באיטיות במשך 10-15 חזרות. לאחר מכן ניתן לחזור על הפעולה שוב.
  • יושבים על כסא ומחזיקים כדור בין הידיים. עוברים מישיבה לעמידה תוך כדי הרמת הידיים שאוחזות בכדור מעל הראש, נשארים בתנוחה זו מספר שניות וחוזרים לישיבה תוך כדי שהידיים יורדות למטה. יש לבצע את התרגיל באיטיות ולחזור על הפעולה 6-8 חזרות. למתקדמים – ניתן לעצור בעמידה ולבצע 5 לחיצות עם הידיים על הכדור לפני שחוזרים לתנוחת ישיבה.
  • שוכבים על הגב כשהרגליים מונחות זו לצד זו. מרימים בכל פעם רגל אחת ומקרבים את הברך אל בית החזה תוך החזקת הרגל. להחזיק מספר שניות, להחזיר את הרגל למקומה ולחזור על הפעולה עם הרגל השנייה. להמשיך בתרגיל במשך 8-10 חזרות.
  • שוכבים על הגב עם כשהברכיים כפופות, מרימים את האגן באיטיות למעין ״גשר״. ומורידים שוב את האגן באיטיות. יש להמשיך עם 10-15 חזרות.

שימו לב: אם התרגילים גורמים לכאב או לתחושה לא נעימה יש להפסיק מיד ולהיוועץ עם פיזיותרפיסט מוסמך.

סגור לתגובות על אל תפסיקו לזוז: תרגילי הפיזיותרפיה שתוכלו לבצע גם בבית

מאת:

פרסם באתר כ - 1 מאמרים.

.