על מחלות סינוסים שונות וכיצד להתמודד איתן

25 באוקטובר 2020 | מאת: | מאמרים בקטגוריה רפואה

מחלות סינוסים – איזו מחלות קיימות ואיך הן משפיעות עלינו

אחת מקבוצות המחלות הנפוצות ביותר שיש, הן מחלות סינוסים. מדובר על מחלות שנוצרות עקב בעיה מולדת או בעיה שמתפתחת באזור הסינוסים של האף ומשפיעה על תפקוד הפנים בפרט לעיתים גם תפקוד הגוף כולו.

בעיקרון, כשאנחנו מדברים על מחלות סינוסים, המקרה הנפוץ ביותר הוא צינון. מצב שמוכר לכל אחד מאיתנו, בעיקר בחורף, כשאנחנו מתקררים, האף נסתם ויש לנו נזלת. זה נובע מכך שהסינוסים אינם פועלים בצורה תקינה, ולמעשה הם סתומים. אך להבדיל ממחלות סינוסים אחרות, זה מצב שהוא לא כרוני, אלא מזדמן. אפשר לטפל בו באמצעות תרופות או אמצעים אחרים.

מחלות סינוסים אחרות, נוצרות בגלל בעיה מבנית ולכן גם הטיפול צריך להיות מבני. אם אנחנו נאלצים להתמודד שוב ושוב עם מחלות סינוסים, אז האופציה הטובה ביותר לטיפול במצב, הוא באמצעות ניתוח סינוסים או טיפול אחר, שיבצע תיקון במערכת הסינוסים של האף, יאפשר את פתיחתם. זה ימנע הצטברות של נוזלים, הצטברות של מוגלה, יאפשר זרימת אוויר טובה יותר.

אילו מחלות סינוסים קיימות?

המחלה המוכרת ביותר היא סינוסיטיס. מדובר על דלקת במערות הפנים והאף. מצב בו מצטברים נוזלים בפנים. בין אם זה בגלל נגיפים, חיידקים, פטריות ועוד. צריך לומר יש אנשים שמתמודדים עם סינוסיטיס חוזר ונשנה, בגלל עישון, סטיית מחיצה במבנה האף, אלרגיות, פוליפים ועוד. בכל אחד מהמצבים צריך לטפל באופן ספציפי על מנת שהמחלה לא תחזור. יש מצבים בהם התסמינים דומים לסינוסיטיס, אך זה נגרם מסיבות אחרות ולכן גם הטיפול יהיה שונה לגמרי.

אנחנו יכולים למצוא גם מחלות זיהומיות רגילות, דוגמא צינון. מדובר על מחלה שנוצרת כתוצאה מחיידק אשר הופך את הזיהום באף למוגלה. אפשר להתמודד עם מחלה זו באמצעות טיפול אנטיביוטי רגיל.

מחלות אחרות יכולות להופיע גם באזורים שמושפעים מהסינוסים באף, כמו למשל, דלקות במצח, אוזניים, לחיים, וכן באזור העיניים. בכל מקרה, בכל אחד מהמצבים הנ\"ל, יש צורך לבדוק את הסינוסים באף ולראות האם הם משפיעים או שהבעיה נמצאת במקום אחר בפנים.

סגור לתגובות על על מחלות סינוסים שונות וכיצד להתמודד איתן

מאת:

פרסם באתר כ - 13 מאמרים.

.

דילוג לתוכן