כיצד פרסום סמוי בא לידי ביטוי בפרסום כלי בית, מטבח ואפייה?

21 באוקטובר 2015 | מאת: | מאמרים בקטגוריה שיווק ופרסום

הטלוויזיה היא כלי רב עוצמה ועולם הפרסום יודע זאת זה מכבר. אין מדובר רק בפרסום גלוי אלא דווקא בזה הסמוי מהעין, כזה אשר חושף בפני הצופה מוצר שיכול להיות שימושי עבורו "כבדרך אגב". מגדילים לעשות זאת בתוכניות בישול ואפייה שונות. על כך במאמר הבא.

עולם הפרסום הישראלי אינו שונה במיוחד מזה העולמי ומחפש אחר טרנדים חזקים מחוץ לארץ לייבוא לארץ על מנת להרחיב את האפשרויות העומדות בפני המפרסמים השונים ובעיקר למצוא דרכים מקוריות כמה שניתן להביא לחשיפה של מוצרים שונים עבור הצרכן הישראלי הפוטנציאלי. אחת מאותן שיטות שעשו עלייה בשנים האחרונות וצוברת עוד ועוד תאוצה היא זו של פרסום סמוי בסרטים ותכניות טלוויזיה שונות. מכיוון שסרטים רבים אינם מופקים בארץ הרי שאת עיקר הפעילות בתחום זה מפנים לתכניות הטלוויזיה השונות.

מהו פרסום סמוי?

פרסום סמוי הינו פרסום של מוצרים שנראים על המסך כבדרך אגב או בשימוש של המככבים באותה התוכנית (או סרט לצורך העניין). אין התייחסות ישירה למוצר אך הצופה נחשף אליו, לשימוש שלו על ידי "הכוכב" ומקבל הקשר "חיובי" כלפי אותו המוצר. משם הדרך לרכישה עתידית מתקצרת עבור אותו הצופה. זה יכול להיות פרסום סמוי של כלי מטבח, מכוניות, קצף גילוח או כלי בית שונים. הכול ניתן לשלב כפרסום סמוי אך יעיל.

דוגמאות לפרסום סמוי שכזה?

פרסומות סמויות קיימות בקשת רחבה של תכניות טלוויזיה שונות כאשר שימוש נרחב בשיטה זו מבצעים בעיקר בתוכניות בישול ואפייה שונות, שהפכו לפופולאריות במיוחד בשנים האחרונות בקרב הצופה הישראלי.

דוגמא 1: שף נודע מדגים כיצד להכין מרק ירקות טעים. ישנו דגש נרחב על חיתוך הירקות למרק באמצעות סכין גדולה ואיכותית שהלוגו של חברת הייצור שלה מתנוסס עליה בגאון, לאחר מכן הירקות מועברים לסיר צבעוני גדול בעל עיצוב ייחודי שמאפשר קישור שלו ליצרן מוכר בתחום זה. סיימנו? עוד לא. כעת השף מוצא זמן לשטוף את הידיים, אבל לא בברז "רגיל, אלא בכזה שהוא רק מעביר את ידו מעליו והמים מתחילים לזלוג למשך מספר שניות. כמובן שהברז בעל עיצוב ייחודי שקל לאחר מכן לחפש ולמצוא, ובטח כשהוא כזה משוכלל "כמו בתוכנית". זהו בחלט שילוב של כלי מטבח בסיסיים שזוכים לחשיפה רחבה בתוכנית שכזאת.

דוגמא 2: משימה למשתתפי תכנית ריאליטי כלשהי העוסקת בבישול ואפייה. השפים המנחים מציינים כי המשימה היא "מוקפץ כלשהו". מציגים את כל המשתתפים מחזיקים בידיהם מחבטות מיוחדות להקפצה. כולן אותו הדבר, בעלי עיצוב מיוחד או ידית המבדילה אותן מדגמים אחרים. קל להתרשם מהמחשבת הייחודית למוקפץ תאילנדי\אסייתי שכזה. לא רק זאת אלא שבמהלך סקירת המתחרים בעת הכנת המוקפץ, הם מציינים כמה הם נהנים להקפיץ את הירקות בקליות ולערבב אותם בקצב הנכון בזכות המחבת שהוא עבה מהרגיל ובנוי כך שנח לסובב את הירקות בתוכו. בהחלט פרגון נפלא ותמים למחבת חדישה בשוק הקולינריה הישראלי. בעיקר שלאחריה כולם עושים צילחות מעוצב במגשים וצלחות מיוחדים שמצוין כי הם חדישים ומודרניים בשוק הקולינריה הישראלי גם כן. בדרך זו מחדירים פרסום סמוי של כלי בית, כלי הגשה ומטבח בדרך הקלה גם כן.

סגור לתגובות על כיצד פרסום סמוי בא לידי ביטוי בפרסום כלי בית, מטבח ואפייה?

מאת:

עידן שלומן הוא מומחה לקידום אתרים בחברת Signup. אם אתה רוצה להתקדם בגוגל, צור עימנו קשר עוד היום באמצעות האתר (http://www.signup.co.il/) - אנו עובדים עם לקוחות מרוצים בישראל ובעולם, מידי יום כבר מעל 15 שנה.

פרסם באתר כ - 103 מאמרים.

.

דילוג לתוכן