איך לבחור יהלום עבור טבעות אירוסין

21 ביולי 2020 | מאת: | מאמרים בקטגוריה אירועים וחתונות

לכל זוג מגיע הרגע שבו הוא מעוניין להתמסד וכמעט כל בחורה מחכה לרגע שבן זוגה יציע נישואין. זהו רגע מרגש במיוחד אשר מסמל את תחילת החגיגות. אך לפני שמתחילים בתכנון האירוע, יש עוד פרט חשוב במיוחד והוא קניית טבעת אירוסין. במאמר זה נסביר על יהלומים עבור טבעות אירוסין ואיך לבחור אותם.

איך בנויה טבעת אירוסין?

טבעת האירוסין הקלאסית והפשוטה ביותר בנויה משלושה חלקים עיקריים. החלק הראשון הוא חישוק הטבעת והחלק השני הוא השיניים עליהם ישובץ היהלום. שני חלקים אלו לרוב יהיו עשויים זהב צהוב או זהב לבן. בחנויות התכשיטים יציעו לכם טבעות אירוסין זהב לבן או לחילופין טבעות אירוסין זהב צהוב. הבחירה של צבע הטבעת קשור לסגנון שבחירת ליבכם מעדיפה וההתאמה של הצבע לגוון העור שלה. החלק השלישי של טבעות אירוסין הוא כמובן היהלום אשר משובץ על אותם שיניים שהזכרנו קודם. בחנויות התכשיטים אתם תוכלו לראות טבעות אשר להן ארבעה שיניים או יותר והשיבוץ מושפע מגודל היהלום וחיתוכו. 

חיתוך וליטוש יהלומים

כאשר מדברים על יהלומים, לרוב אנו נדמיין את היהלום הקלאסי בצורתו אשר דומה לחרוט, אך כיום יש מגוון סוגים של חיתוכים שניתן לעשות. החיתוכים הם למעשה צורה שניתנת ליהלום והם משפיעים על כניסת האור אל היהלום וצורת הליטוש שלו. החיתוך הנפוץ ביותר הוא החיתוך העגול. 80% מהיהלומים אשר משובצים בתכשיטים נעשים בחיתוך זה. ביהלום עגול שבירת קרני האור היא מרשימה מאוד וכיום ניתן להגיע בחלקה העליון למספר מרשים של 57 ליטושים שבהם יש כניסת אור, דבר הגורם ליהלום להיות מאוד נוצץ. 

צבע יהלומים עבור טבעות אירוסין

יהלומים הם למעשה חומר טבעי אשר מגיע מן האדמה בצבעים שונים. צבע היהלום משפיע על ערכו ומחירו. כאשר מדרגים יהלום על פי צבע, יש מספר פרמטרים שמשפיעים על הדירוג. הפרמטר הראשון הוא צבע היהלום בסקאלה של שקוף עד צהוב. ככל ששקיפות היהלום גבוהה יותר, כך ערכו ומחירו גבוהים יותר. צבעי היהלומים מדורגים כיום בעולם על פי אותיות אנגליות. הדירוג מתחיל באות D כאשר זה יהיה יהלום אשר שקיפותו היא הגבוהה ביותר. יהלומים אשר מתקרבים לאות Z הם יהלומים אשר להם גוון של צבע כמו צהוב, חום, אפור ועוד. אם אתם מעוניינים לבחור יהלום עבור טבעת אירוסין, ההמלצה הטובה ביותר היא לקנות יהלום שדירוג הצבע שלהם הוא G-H.

סגור לתגובות על איך לבחור יהלום עבור טבעות אירוסין

מאת:

פרסם באתר כ - 204 מאמרים.

.

דילוג לתוכן