תושב חוזר- כך תיהנה מהטבות מס

31 במאי 2020 | מאת: | מאמרים בקטגוריה מיסים

ישנם שלושה סוגים של נישומים הזכאים להטבות המס: "עולה חדש", "תושב חוזר ותיק" ו- "תושב חוזר". "עולה חדש" – הינו מי שמעולם לא היה תושב ישראל והפך להיות תושב ישראל לראשונה. "תושב חוזר ותיק" – הינו אדם אשר היה פעם תושב ישראל, אך עזב את המדינה והיה ל"תושב חוץ" במשך תקופה של עשר שנים רצופות לפחות ולאחר מכן חזר להיות תושב ישראל.  "תושב חוזר" – הינו אדם ששב לארץ ונהיה לתושב ישראל לאחר שהות של שש שנים רצופות מחוץ לישראל כ"תושב חוץ".

אחת השאלות המרכזיות שנדרש לבחון הינה שאלת התושבות הפיסקאלית. האם מדובר בתושב ישראל או תושב חוץ.  באיזה מועד בוצע ניתוק התושבות מישראל ומניין שנות השהות בחו"ל כתושב חוץ מחוץ לישראל. פרשנות המונח "תושב" ובעיקר מועד ניתוק התושבות שנויה במחלוקת ברוב המקרים. עמדת פקיד השומה היא, שנדירים המקרים בהם ניתוק תושבות חל מיד עם המעבר לחו"ל. ונקודת המפנה בתושבות תחול רק לאחר הוכחת פעולות המבססות ניתוק תושבות הן מבחינה אובייקטיבית והן מבחינה סובייקטיבית. לרוב הפעולות המצביעות על ניתוק מתקיימות זמן מה לאחר המעבר לחו"ל.

במסגרת תיקון 168 שונתה הגדרת "תושב חוץ". הגדרת "תושב חוץ" בפקודה – בהתקיים שני תנאים מצטברים: שהייה מחוץ לישראל במשך 183 ימים לפחות במשך שתי שנות מס, וקביעת מרכז חייו של הנישום מחוץ לישראל בשתי שנות המס שלאחר שנות המס האמורות – תחת קיומם של שני התנאים האמורים ייחשב הנישום כתושב חוץ בשנת המס הראשונה הנבחנת.

סגור לתגובות על תושב חוזר- כך תיהנה מהטבות מס

מאת:

רואה חשבון ומומחה במיסוי בינלאומי

פרסם באתר כ - 7 מאמרים.

.

דילוג לתוכן