איך לחפש דומיין בעברית בצורה קלה, מהירה ופשוטה ?

18 באוקטובר 2015 | מאת: | מאמרים בקטגוריה פיתוח אתרים

במידה ואתם מחפשים אחר שם מתחם (דומיין) עבור האתר שלכם, הרי שחשוב שתדעו כיצד לבצע חיפוש דומיין מתאים עבורכם.

במידה וזה עתה "גיליתם" את האינטרנט או שפשוט הגיע הרגע בו אתם מעוניינים לנהל בלוג אישי, אתר אינטרנט תדמיתי או מסחרי עבור הלקוחות שלכם, הרי שעוד לפני שמתחילים בתכנון ועיצוב אתר האינטרנט עצמו יש לדאוג לדבר הרבה יותר חשוב – שם מתחם (דומיין) המתאים עבורכם.

ראשית כל – מהו שם מתחם?

שם מתחם, או בשמו הלועזי הנפוץ יותר – דומיין, הינו כתובת האתר שלכם באינטרנט, זו אשר גולשים יקלידו על מנת להגיע לאתר שלכם או זו אשר תופיע במנועי החיפוש לצד תוצאות חיפוש הקשורות לתוכן האתר שלכם.

שמות מתחם מורכבים משני חלקים: שם האתר והסיומת שלו. שם האתר הוא השם עצמו שתבחרו לאתר שלכם, לדוגמא: google, yahoo, Walla וכדומה ואילו הסיומת היא על פי חלוקה גיאוגרפית, מקצועית וכדומה, לדוגמא: .com , .co.il, .photography .

היכן רוכשים שמות מתחם?

שמות מתחם ניתן לרכוש מרשמי שמות מתחם בעלי אישור לעשות זאת על ידי איגוד האינטרנט העולמי ו\או איגוד האינטרנט הישראלי (לתושבי ישראל לצורך העניין).

ראשית כל יש להחליט האם מעוניינים ברישום דומיין בעל סיומת עולמית או לועזית, לדוגמא: .com , .net וכדומה או בכזה שהוא בעל סיומת ישראלית ומתאים יותר לאתרי אינטרנט ישראליים, לדוגמא: .co.il , .org.il וכדומה.

את כל אלו ניתן לרשום בדרך כלל על ידי רשמי האינטרנט בישראל, כאשר את אלו הלועזיים ניתן לבצע גם על ידי רשמים בחות לארץ. לאחר שהחלטתם על הסיומת יש לבחור כמובן את שם הדומיין עצמו וכאן יש להחליט אם מחפשים אחר דומיין בעברית, דוגמת .co.ilרוניעורךדין או דומיין באנגלית דוגמת ronilawyer.net וכדומה.

חיפוש דומיין בעברית אפשרי רק ברשמים הישראליים ואילו דומיין בלועזית אפשרי אצל כל הרשמים. חיפוש דומיין הוא תהליך פשוט שמאפשר הקלדה של הדומיין המבוקש במנוע החיפוש של כל רשם דומיינים שכזה וקבלת תוצאה מהירה אם הדומיין פנוי לרישום או תפוס כבר על ידי מישהו שהקדים אתכם ורכב אותו בעבר. במידה וכך הדבר מחפשים שוב אחר דומיין אחר ובמידה והוא פנוי רצוי לרכוש אותו במהרה בטרם ייתפס גם כן.

סגור לתגובות על איך לחפש דומיין בעברית בצורה קלה, מהירה ופשוטה ?

מאת:

עידן שלומן הוא מומחה לקידום אתרים בחברת Signup. אם אתה רוצה להתקדם בגוגל, צור עימנו קשר עוד היום באמצעות האתר (http://www.signup.co.il/) - אנו עובדים עם לקוחות מרוצים בישראל ובעולם, מידי יום כבר מעל 15 שנה.

פרסם באתר כ - 103 מאמרים.

.

דילוג לתוכן