כיצד שרתים וירטואלים משנים את תמונת האחסון בישראל?

15 באוקטובר 2015 | מאת: | מאמרים בקטגוריה אחסון אתרים

המודרניזציה והטכנולוגיה המתקדמת הגיעו לא מזמן גם לעולם אחסון האתרים וכיום עוד ועוד בעלי אתרים מעדיפים לעבור לאחסון על גבי שרת וירטואלי על חשבון שרת שיתופי. מדוע הדבר מתרחש במאמר הבא.

אחסון אתרים נחשב לאחד החשובים ביותר בעולם האינטרנט כולו גם אם הוא מעט נחבא מאחורי הקלעים. כל אתר אינטרנט ברשת האינטרנט שאנו מבקרים בו ועושים שימוש במידע שבו או כחלק מחוויית הגלישה שלנו באינטרנט, מאוחסן על גבי שרת אחסון כלשהו או קבוצת שרתי אחסון אם מדובר באתר גדול במיוחד (גוגל, פייסבוק וכו').

אחסון אתר אינטרנט נחלק משך שנים רבות לשתי קבוצות אחסון עיקריות:

שרת שיתופי – שרת בו מאוחסנים מאות אתרים שונים אשר מופרדים לתיקיות שונות אך נהנים ממשאבי מערכת משותפים של זיכרון, שטח דיסק, מעבד וכדומה. אלו השרתים הנפוצים ביותר ומשתמשים בהם מרבית בעלי האתרים הקטנים והבינוניים בעולם.

שרת ייעודי – שרת שמתמקד באתר אחד ויחיד וכל משאבי המערכת שלו מופנים עבורו. מחייב רכישה או שכירות חודשית גבוהה במיוחד ומתאים בעיקר לבעלי אפליקציות ואתרים גדולים או בעלי קצב גדילה גדול במיוחד.

במשך שנים נשאלה השאלה – מדוע לא ליהנות משני העולמות?
התשובה הגיעה בדמות שרתים וירטואליים.

שרת וירטואלי הינו שרת המשלב את הטוב שבשתי השיטות הוותיקות. מצד אחד הוא מאפשר אחסון של מספר אתרים על שרת שכזה, אך מבצע הפרדה מושלמת בין אתר ואתר למחיצות שונות ולא רק לתיקיות נפרדות. בדרך זו כל אתר "מרגיש" שהוא בלעדי על אותו השרת וגם מבחינת אבטחה מדובר על רמה גבוהה במיוחד שכן פגיעה באתר כלשהו שאינו מוגן היטב לא תוביל לחדירה לשאר האתרים על גבי אותו השרת. בנוסף לכך, משאבי המערכת מתחלקים בין האתרים המאוחסנים בצורה גמישה ומותאמת ספציפית לכל אתר ואתר. בדרך זו כל אתר מקבל מקסימום משאבים לפי צרכים שלו בכל רגע נתון והוא מרגיש "כמו" שרת ייעודי לצורך העניין.

שיטה זו של שרתים וירטואלים עם אחסון מספר אתרים על אותו השרת וחלוקת משאבים חכמה בין האתרים השונים מאפשרת הוזלה לרמה שדומה לעלות של אחסון על גבי שרת שיתופי כאשר התמורה קרובה יותר לזו של שרת ייעודי.

אין ספק כי שרתים וירטואליים הם הדרך הטובה ביותר כיום לאחסן אתר אינטרנט קטן כגדול וליהנות משני העולמות הללו בצור האופטימאלית עם מינימום הוצאה ביחס למקסימום תמורה.

סגור לתגובות על כיצד שרתים וירטואלים משנים את תמונת האחסון בישראל?

מאת:

עידן שלומן הוא מומחה לקידום אתרים בחברת Signup. אם אתה רוצה להתקדם בגוגל, צור עימנו קשר עוד היום באמצעות האתר (http://www.signup.co.il/) - אנו עובדים עם לקוחות מרוצים בישראל ובעולם, מידי יום כבר מעל 15 שנה.

פרסם באתר כ - 103 מאמרים.

.

דילוג לתוכן