המורשת האמיתית של "סקס והעיר הגדולה"

9 בפברואר 2020 | מאת: | מאמרים בקטגוריה זוגיות

אם השם קארי ברדשואו אומר לכם משהו, כנראה שגם אתם נמנים בין מעריציה של הסדרה "סקס והעיר הגדולה". עד היום, משודרים פרקים של הסדרה בערוצים שונים, דרכם ניתן לקבל הצצה לחיים בעיר הגדולה – ניו יורק, למערכות יחסים שבין גברים ונשים ולחברות נפלאה ומעוררת השראה של 4 בחורות צעירות (ורווקות).

כיום, כ-22 שנים כמעט מאז שידור הפרק הראשון של הסדרה, רבים מנסים להבין עד כמה היא השפיעה, אם בכלל. "סקס והעיר הגדולה" הורישה המון דברים, אך דבר אחד עיקרי: צפייה בפרקי הסדרה בימים אלו, משקפת עד כמה הכוח הנשי קיבל במה בפריים טיים, וכמה עוצבה מחדש דמותה של האישה המודרנית. 

דמות האישה העצמאית ב"סקס והעיר הגדולה"

הסדרה עיצבה מחדש את דמותה של האישה המודרנית. לפני עליית הסדרה, הדמויות הנשיות בסדרות השונות (ובטח שאלו המשודרות בפריים טיים), היו מאד בנאליות: דמות אישה שעומדת לצד בעלה, כזו שנצמדת לתכתיבים חברתיים והולכת דרך קבע על "הקויים". ב"סקס והעיר הגדולה", קיבלו הצופים הצצה לחייהן של 4 נשים רווקות – בנות 30+, וכן – גם דמות אחת רווקה בשם סמנתה ג'ונס שגדולה מהן בעשור.

האישה הרווקה בסדרה לא מתייסרת על הרווקות, או מתפשרת על זוגיות במטרה להתאים עצמה לתכתיבים החברתיים, אלא ליהפך! הדמויות בסדרה חוגגות את הרווקות, את המיניות ואת העצמאות שלהן, ותוך כדי מטפחות דייטים ומחפשות אחר אהבה. כיום, מדובר על תסריט לגיטימי ואולי בנאלי לסדרה, אך בשלהי שנות ה-90 הסדרה הציגה תסריט חסר תקדים!

סקס בפריים טיים – איך הוא השפיע על נשים?

למרות שהמון גברים צפו בסדרה, "סקס והעיר הגדולה" מותגה כסדרה נשית. המון נשים העידו אז ומעידות גם היום, כי הסדרה נתנה להן חופש – להיות הנשים שהן רוצות להיות. לפני עליית הסדרה, הדיבור הפתוח על אביזרי מין, סטוצים וריבוי פרטנרים, היה מתנהל בחדרי חדרים ובטח שלא בלב הפריים-טיים האמריקאי-עולמי. יוצרי הסדרה לא ציפו להצלחה גדולה כל כך, ובטח שלא לזכות לא אחת בתואר של "סדרה מהפכנית".

אישה עצמאית, חזקה ומשוחררת – האישה שאת!

בסדרה, 4 דמויות שונות לחלוטין באופי שלהן, במראה שלהן ובעיסוק שלהן. עם זאת, המכנה המושתף שקשר ביניהן היה הרצון להיות עצמאיות ומשחוררות בעולם חופשי ומשוחרר. בהדרגה, נשים ברחבי העולם הבינו כי דמות האישה שהחברה ציפתה מהן להיות, היא לא בהכרח הדמות שהן רוצות לאמץ לעצמן או צריכות להיות.

סגור לתגובות על המורשת האמיתית של "סקס והעיר הגדולה"

מאת:

פרסם באתר כ - 204 מאמרים.

.

דילוג לתוכן