שרתים וירטואלים – איך לבחור בצורה נכונה?

15 באוקטובר 2015 | מאת: | מאמרים בקטגוריה אחסון אתרים

ענף האחסון האתרים, הגם שנידמה כי מדובר בחלק האפור יותר עבור בעלי אתרים, עובר מהפכה לש ממש עם מעבר של אחסון אתרים רבים על גבי שרתים וירטואליים במקום במסגרת של שרת שיתופי. עוד על כך במאמר שלפניכם.

עולם האינטרנט כולל מספר ענפים משניים המרכיבים אותו ויוצרים את החוויה המושכת עבור כולנו של גלישה ושימוש ברשת האינטרנט. עבור בעלי אתרים הענף של אחסון אתרים נחשב לאפור מבין כל השאר, שכן הגישה הרווחת משך שנים הייתה שפשוט מאחסנים את אתר האינטרנט על גבי שרת שיתופי כלשהו ומאפשרים על ידי כך גישה של כל גולשי האינטרנט אל אותו האתר כמו לאתרים אחרים ברשת.

כיום המצב שונה וגם בתחום זה יש חידושים מעת לעת כאשר האחרון והמעניין שבהם הוא מעבר של בעלי אתרים רבים לאחסן את אתרם על גבי שרתים וירטואליים על חשבון אותם שרתים שיתופיים.

מהו שרת וירטואלי?

אחסון אתר אינטרנט על גבי שרת וירטואלי מאפשר למעשה לשלב בין העולמות של אחסון אתר על גבי שרת שיתופי עם מאות אתרים נוספים החולקים את אותם משאבי מערכת של שרת האחסון ובין שרת אחסון ייעודי עבור האתר שלכם, כזה הדורש תחזוקה ועלויות גבוהות של רכישה ותפעול שוטף.

שרת וירטואלי מאפשר למעשה לאחסן את האתר שלכם על גבי שרת שיש עליו עוד אתרים רבים אחרים המאוחסנים בו, אך בהפרדה מושלמת בין אתר לאתר ולא רק על בסיס הפרדה של תיקיית אחסון, אלא הפרדה מלאה של משאבי המערכת ואפשרות של שימוש במשאבי מערכת על פי צרכי כל אתר ואתר על אותו השרת. בדרך זו משלבים בין העלויות של שרת שיתופי (זול יחסית) לתנאי השימוש של שרת ייעודי (עוצמה רבה של משאבי מערכת).

מה היתרונות של שרת וירטואלי על פני האופציות האחרות?

אם מחפשים יתר פירוט על היתרונות בשימוש של שרת וירטואלי על פני אלו של אחסון אתרים בשיטות הוותיקות יותר הרי שאלו חלק מהבולטים שבהם:

  • מהירות וזמינות – השימוש במשאבי המערכת אופטימלי לכל אתר המאוחסן בו ולכן מהירות התגובה והזמינות של קבצים גבוהה יותר.
  • גמישות תוכנה – ניתן לבצע שדרוגים ועדכונים בצורה קלה ויעילה ותוספת משאבים היא אוטומטית ומהירה על בסיס צורך ספציפי של כל אתר.
  • אבטחת נתונים – שרתים וירטואלים מופרדים האחד מהשני ועל כן פריצה או פגיעה באתר ספציפי אינה מסכנת את "השכנים" שלו על אותו השרת ורמת האבטחה גבוהה הרבה יותר בשל כך.
  • עלויות נמוכות – בעוד שאמנם אין מדובר בשרת ייעודי, הרי שהתפקוד והתמורה קרובה ככל הניתן לשרת שכזה בעוד העלויות קרובות יותר לאלו של שרת שיתופי בעוד התמורה היא הרבה יותר גדולה ביחס אליו.

שרת וירטואלי הוא השיטה המודרנית לאחסון מרבית אתרי האינטרנט הפעילים כיום ואין ספק כי היא מומלצת לכל בעל אתר אינטרנט.

סגור לתגובות על שרתים וירטואלים – איך לבחור בצורה נכונה?

מאת:

עידן שלומן הוא מומחה לקידום אתרים בחברת Signup. אם אתה רוצה להתקדם בגוגל, צור עימנו קשר עוד היום באמצעות האתר (http://www.signup.co.il/) - אנו עובדים עם לקוחות מרוצים בישראל ובעולם, מידי יום כבר מעל 15 שנה.

פרסם באתר כ - 103 מאמרים.

.

דילוג לתוכן