תואר בעבודה סוציאלית

25 בדצמבר 2019 | מאת: | מאמרים בקטגוריה לימודים

רבים מסכימים עם העובדה כי עבודה סוציאלית, היא תחום מרתק ומתאים לאנשים המעוניינים להשתלב בעשייה חברתית שיש בה אתגר ותחושת סיפוק רב. על מנת לעבוד במקצוע זה, יש ללמוד תואר בעבודה סוציאלית. המטרה של מקצוע זה הוא לעצב את יחסי הגומלין באוכלוסיות בחברה, לסייע להם ולשפר את איכות חייהם. ההתערבות של העובד הסוציאלי דרושה במצבים של משברים, מגבלות אישיות וחברתיות ובמקרים כמו קיפוח חברתי.

 

ישנם קרעים רבים בחברה הישראלית, ולכן הביקוש לעובדים סוציאליים בארץ הוא גבוה. תוכנית הלימודים עבור תואר בעבודה סוציאלית הינה רב תחומית והיא מעניקה לסטודנטים, השכלה מתחומים שונים כמו: פסיכולוגיה, סוציולוגיה, ניהול כלכלה ועוד. הכשרה המעשית של לומדי תואר ראשון בעבודה סוציאלית מתחילה למעשה בשנת הלימודים השנייה, לאחר שבשנה הראשונה, למדו הסטודנטים  כמה קורסי מבוא לסוציולוגיה. הסטודנטים ייפגשו במהלך לימודיהם, עובדים סוציאליים בעבודתם ויתרשמו מעבודתם.

 

הקניית כלים להתמודדות עם האתגרים באוכלוסיות מוחלשות

 

במשך הלימודים של תואר ראשון בעבודה סוציאלית, הסטודנטים ירכשו כלים חיוניים, אשר יסייעו להם להתמודד באתגרים בטיפול מול אוכלוסיות חלשות. הסטודנטים ייחשפו בנוסף, למחקרים חדשניים שנעשו בתחום זה, כאשר הם ישתלבו בהקניית ערכים ועקרונות מקצועיים בעבודה הסוציאלית הלכה למעשה.

 

תפקידו של העובד הסוציאלי, דורש השקעה, סבלנות ומסירות רבה, היות ומטרתו של העובד הסוציאלי היא לאבחן בעיות ולמצוא להן פתרון הולם. האוכלוסייה שעימה עובדים העובדים הסוציאליים היא: משפחות עם בעיות וקשיים כלכליים, ילדים, נוער בסיכון ועוד. העובדים הסוציאליים כשאר כבר ירכשו את התואר הראשון, יוכלו לעבוד גם במוסדות ילדים ונוער, בבתי חולים, בתי אבות, במרפאות ועוד.

 

עבודה סוציאלית פותחת דלתות בעבודה מאתגרת ומתגמלת

 

אנשים שאוהבים לעזור לזולת, הם אלה, אשר יתאימו ללימודי עבודה סוציאלית לתואר אקדמאי  ניתן למצוא עבודה גם כעבודה טיפולית במוסדות שיקום, פנימיות והוסטלים לנוער הנמצא במצוקה, במוסדות לחולי נפש, נפגעי טראומה, בעמותות חברתיות, תחנות ייעוץ למשפחה ובשירות המבחן למבוגרים ונוער. את לימודי עבודה סוציאלית לתואר ראשון, ניתן ללמוד באוניברסיטאות בכל רחבי הארץ  הלימודים לעבודה סוציאלית, נמשכים כשלוש שנים.

אנשים המעוניינים לעזור לאנשים אולם מחפשים מסגרת של לימודי חוץ, יכולים לפנות ללימודי פסיכותרפיה– לימודים המשלבים טיפול עם שיטות מתקדמות.

.

למידע נוסף על קורסים נוספים הנלמדים במסגרת לימודי החוץ, אתם מוזמנים להיכנס לאתר של לימודי החוץ במכללת תל- חי.

סגור לתגובות על תואר בעבודה סוציאלית

מאת:

פרסם באתר כ - 15 מאמרים.

.

דילוג לתוכן