5 דברים שימנפו את סיכויי הצלחת אילוף הכלב

5 בנובמבר 2019 | מאת: | מאמרים בקטגוריה אילוף כלבים, התנהגות כלבים

כלבכם חושש מנסיעה ברכב? אתם נבוכים לצאת לטיול עם כלבכם מאחר והוא נובח ללא סוף? תכנית אילוף כלבים בהחלט יכולה לעזור! לפניכם, 5 דברים שתוכלו לעשות שימנפו את סיכויי ההצלחה של האילוף:

1.דעו מראש: זה עניין של זמן

הדבר החשוב ביותר הוא סבלנות. כבעליו של הכלב, אתם רוצים לראות שיפור וכמה שיותר מהר. בפועל, עליכם להבין כי מדובר על תהליך הדרגתי, שיש להציב בו מטרות לטווח הקצר. נסו לחשוב על עצמכם: כמה זמן לוקח לכם לשנות הרגל או התנהגות לא רצויה? עם זאת, ככל שתתמידו בתכנית האילוף שתינתן לכם, כך סביר ותוכלו ליהנות מהתוצאות והשינוי מהר יותר.

2.בלי מאלף מקצועי, אתם מתאמצים לשווא

המפתח להצלחה עם תכנית האילוף הוא בעיקר מאלף כלבים מומלץ. תוכלו להתפשר על מאלף שנמצא במהלך הכשרתו או לנסות ולאמן את כלבכם לבד. בפועל, קיצורי הדרך מייצרים את הדרך הארוכה והמתישה ביותר. אם החלטתם להשקיע בכלבכם, עשו זאת כמו שצריך ועד הסוף. איכות חייו של כלבכם תשפיע בסופו של דבר גם על איכות החיים שלכם.

3.תנו עדיפות לשיטת החיזוקים החיוביים

ישנם מאלפים שנוקטים בגישת החיזוקים החיוביים, ואלו שבוחרים לנקוט ביד קשה יותר עם שיטת החיזוקים השליליים. אין כל סיבה לכעוס על הכלב שלכם וללמד אותו התנהגויות חדשות באמצעות פחדים וכעסים. שיטת החיזוקים החיוביים מעניקה לכם את האפשרות לעשות מסע חברי ונעים עם כלבכם, כאשר התוצאות של שיטה זו משביעות רצון. אם אפשר לחזק את כלבכם על התנהגויות טובות וכך ללמד אותו הרגלים חדשים, למה לא?

4.אל תשכחו לרגע: אתם בצד של הכלב שלכם

לעתים, ישנם סיפורים על בעלי כלבים שפשוט התייאשו לאורך התהליך וחשו כי כלבם כאילו ועושה להם דווקא. עליכם לזכור שהמאלף מתקשר אל מול כלבכם שלא באמצעות שפה, כך שלעתים לוקח זמן לתקשר מולו פקודות ולהביא להטמעתן. חשוב מאד שלאורך כל הדרך תישארו בצד של כלבכם, וזיכרו כי הסיבה שהחלטתם לבחור באילוף היא האהבה הגדולה שלכם אליו והרצון להעניק לו חיים טובים יותר. 

5.ההשקעה היא אך ורק שלכם

המאלף ילמד טכניקות, הוא יעניק לכם כלים וידגים לכם מה צריך לעשות. בסופו של דבר, אתם אלו שתצטרכו לאלף את הכלב, ולא המאלף. חשוב מאד שתקדישו את הזמן הנדרש בתרגולים – הכל על מנת להטמיע בכלבכם את ההתנהגות הרצויה. מבלי שתשקיעו כנדרש, הרי שלא תוכלו לצפות לתוצאות להן אתם מייחלים.

סגור לתגובות על 5 דברים שימנפו את סיכויי הצלחת אילוף הכלב

מאת:

פרסם באתר כ - 204 מאמרים.

.

דילוג לתוכן