מה עושים כאשר מקבלים זימון לחקירה

16 בספטמבר 2019 | מאת: | מאמרים בקטגוריה פלילי

זה אולי יישמע תמוה עבורכם, אך חקירה במשטרה היא אתגר רציני ולא רק עבור שמעולם לא היה מעורב בפלילים. מדובר בהליך משטרתי מורכב בו תהיו מתושאלים באינספור שאלות, תחת לחץ לרוב ובמקרים רבים תחושו מותשים ועייפים.

למרבית הצער, כל תשובה שאיננה במקום וכל דבר מה שייאמר ללא מחשבת תחילה, הרי שעדיין דינו להיחשב על-ידי החוקרים כראייה בעלת ערך משפטי לכל דבר ועניין. לפיכך, חשוב להתייעץ עם עו"ד פלילי שילווה את החקירה ויתווה יחד עם הלקוח את האסטרטגיה מתחילתה ועד סופה.

כיצד עורך דין יכול לעזור בחקירה?

כל מילה שאתם אומרים עלולה לשמש כערך ראייתי. לפיכך, עורך דין פלילי יעבור אתכם על הפרטים הידועים לכם בטרם הגעתכם לחקירה. מדוע זומנתם? במה הייתם מעורבים? מה אתם יודעים? ומה אתם בהחלט לא יודעים ולכן אין לענות על כך ולהביא השערות.

במסגרת הייעוץ, עורך הדין יסביר לכם על הטקטיקות השונות בהן נוקטים החוקרים. אין מדובר במעשה פסול, כי אם הכנה לקראת התהליך שאותו יעבור הנחקר בתחנת המשטרה.

מה עושים במקרה שבו עלינו להגיע מידית לתחנת המשטרה?

דעו כי אין כל חובה להגיע לתחנת המשטרה אלא בהינתן צו. עם זאת, מומלץ שלא לפתוח את החקירה על רגל שמאל. לפיכך, נסו לבקש מהפקידים המזמנים אתכם לחקירה, לקבל הארכת זמן של מספר שעות מתוקף אילוצים שונים. במרווח הזמן הזה, ניתן להתייעץ באופן מידי עם עורך דין פלילי אשר יעניק לכם שירות מידי וללא עיכוב.

הגעתי לתחנת המשטרה ללא ייעוץ, מה עלי לעשות?

אם כבר הגעתם לתחנת המשטרה או עוכבתם לחקירה ללא מרווח זמן המאפשר ייעוץ, זכותכם המלאה לבקש להמתין בחקירה עד להגעתו של עורך דין המתמחה בחקירות. אין מדובר בבקשה פסולה כי אם זכות לגיטימית כאזרחי מדינת ישראל.

סגור לתגובות על מה עושים כאשר מקבלים זימון לחקירה

מאת:

פרסם באתר כ - 22 מאמרים.

.

דילוג לתוכן