מציורי ההירוגליפים ועד השימוש בלוח מחיק זכוכית – על התפתחות אמצעי ההמחשה

8 באוגוסט 2019 | מאת: | מאמרים בקטגוריה אדריכלות

לאורך הדורות ניתן למצוא עדויות לשימוש באמצעי המחשה כאלו ואחרים, כאשר במקרים רבים ניתן לקשר בין סוג ההמחשה לתקופה היסטורית או לתרבות מקומית. אם לוח זכוכית מחיק מייצג את המאה ה-21, הרי שההירוגליפים למשל, מיוחסים למצרים העתיקה ובמיוחד כתב החרטומים.

מהירוגליפים ועד לוח מחיק זכוכית

"הירוגליף" הוא המונח לתיאור באמצעות ציור סמלים או תווים והוא היווה אמצעי המחשה גם במקומות נוספים כגון יוון, בבל ואשור ומאוחר יותר גם במרכז אמריקה. את ההירוגליף היו חורטים באמצעות יתדות על גבי קירות, עצים, חרס ואבנים ולכן הוא מכונה גם "כתב יתדות". מלבד הירוגליפים נמצאו גם מערות עתיקות ובהם ציורי קיר אשר שימשו כאמצעי תקשורת ותצוגה. ציורים אלו נמצאו באזור צרפת, ספרד, אפריקה, הודו ומקומות נוספים והם הפכו למוקדי תיירות המושכים אליהם אלפי מבקרים.

מאמצעי ההמחשה קדומים הללו, התפתח הכתב האלפביתי אשר הפך לאט לאט לנחלת הרבים ובהמשך נוצר הצורך במשטחים זמינים שישמשו לכתיבה. לכל חומר גלם היו חסרונות אחרים: העץ הנו בעל עמידות נמוכה, המתכת לעומתו יקרה, החרס שביר מאד וכן הלאה.

לכל אלו נוספה העובדה שמה שנחרט על גבי המשטח, לא ניתן היה להסרה ולכן שימש באופן חד פעמי, עד שהומצא לוח הגיר המוכר לכולנו משנות ילדותנו.

לוח גיר, שחור או ירוק, היה הלוח הנפוץ ביותר בכיתות לימוד במאות הקודמות ועד לפני כ-15 שנה. הרעיון היה לייצר לוח מחיק, שניתן יהיה לעשות בו שימוש חוזר באמצעות כתיבה בגירים ומחיקה עם מטלית או ספוג. למרות שלוחות אלו שימשו במשך שנים רבות, היו להם לא מעט חסרונות, כגון לכלוך רב, בלאי גבוה של הגירים וחלקיקי אבק שנפלטו בעת הכתיבה וגרמו לבעיות נשימה וזיהום סביבתי.

לוח מחיק זכוכית – פתרון ההמחשה האידיאלי לתקופתנו

ובקפיצה למאה שלנו… כיום, יותר ויותר מקומות בוחרים לעבור לשימוש בלוח מחיק, כגון לוח מגנטי או לוח מחיק זכוכית. לוחות זכוכית מחיקים הם רב שימושיים ומלבד התועלת הפרקטית הגבוהה, לוח זכוכית מחיק נחשב גם לאסתטי ומרשים ולכן אפשר להשתמש בו כאמצעי המחשה גם באקדמיה וגם בחברות גדולות ועסקים צומחים.

מה צופן העתיד? אי אפשר לדעת, אך נכון להיום, לוח זכוכית מחיק הוא אמצעי ההמחשה המתקדם והאלגנטי ביותר.

מתעניינים בלוחות זכוכית? זקוקים ללוח מחיק זכוכית? חברה איכותית לייצור לוחות מחיקים היא הכתובת אליה תוכלו לפנות כדי לברר לגבי מידות ומחירים.

סגור לתגובות על מציורי ההירוגליפים ועד השימוש בלוח מחיק זכוכית – על התפתחות אמצעי ההמחשה

מאת:

יאיר אבני, MBA בניהול שיווק, בעל חברת טלמיטינג "מחוץ לקופסה"- תיאום פגישות עסקיות ושיווק עסקים טלפונית למול פלחי מטרה רלוונטיים. מומחה ליצירת לקוחות חדשים ועסקאות לעסקים קטנים ובינוניים SMB בעל 25 שנות ניסיון. טל' ישיר: 054-6811426, משרד: 09-7401987 משרדנו: רח' שנקר 1 הרצליה אתר: www.box1987.co.il

פרסם באתר כ - 46 מאמרים.

.

דילוג לתוכן