הרטבת לילה אצל מבוגרים

30 ביולי 2019 | מאת: | מאמרים בקטגוריה בריאות ילדים ותינוקות

ישנם עשרות אלפי מבוגרים במדינת ישראל, אשר סובלים מבריחת שתן ו כ- 2% מהם, סובלים מהרטבת לילה. זוהי ללא ספק בעיה אשר גורמת למבוכה, אבל נין בהחלט לטפל בה. יש למצוא איש מקצוע או רופא אורולוג אשר ימצא פתרונות להפסקת הרטבת לילה אצל מבוגרים.ניתן למצוא פתרונות שונים לבריחת שתן אשר יוכלו לתת מענה הולם לבעיה. יש לדעת, כי הרטבה של מבוגרים, שונה בתכלית מהרטבה של ילדים וזה לרוב בשל הפרעה או שלפוחית שתן בעייתית וזו הסיבה שיש לבחון תחילה את מצבו הרפואי של המבוגר הסובל מתופעה זו.

התחושה של חוסר אונים, הינה תחושה ידועה בקרב מבוגרים אשר סובלים מהרטבה, אך כדאי לא רק לסמוך על בעל מקצוע שיסייע לבעיה, כי אם להשתדל ולאמן את שלפוחית השתן באמצעות תרגילים יעילים כגון תרגילי קיגל וכדומה. אין צורך לחיות ולסבול מתופעת הרטבת לילה אצל מבוכרים לכל החיים, גם אם לא ניתן להירפא מתופעה זו, קיימים מוצרי ספיגה ליום וללילה שעשויים לתת תחושה טובה והרגשת ביטחון .

הרטבת לילה בקרב בני נוער

גם תופעה זו הינה מוכרת, כאשר ישנם בני נוער אינם יכולים למנוע את דליפת השתן מהשופכה . ישנם כמה סוגים של דליפת שתן לדוגמא, פעילות יתר של שלפוחית השתן, כאשר הסול מבעיה זו, חש בצורך עז לרוקן את השלפוחית אבל כאשר היא כה לוחצת, היא גורמת להשתנה לפני שהאדם הסובל מתופעה זו, מספיק בכלל להגיע אל השירותים. בעיה נפוצה נוספת של הרטבת לילה אצל מבוגרים הינה בשל שיעול, נשיאת משאות כבדים ועוד. בקרב נשים רבות, בריחת שתן בגיל המעבר, הינה תופעה מוכרת. גם צניחת רחם, עשויה להיות בעיה ידועה שגורמת לאי שליטה על שלפוחית השתן.

הימנעות מגורמים שונים שעשויים לעודד הרטבת לילה בקרב מבוכרים

מתח גבוה, סכרת שאינה מטופלת , כמות גדולה של קפאין ועוד גורמים נוספים, יכולים לגרום לתופעה של הרטבת לילה אצל מבוגרים אם אותם אנשים שסובלם מסימפטום זה, יימנעו מהגורמים הללו, זה יסייע להם בשליטה וניהול המצב. מומלץ לא לשתות בלילה לפני השינה ולרוקן את השלפוחית לפני שנת הלילה.מי שמעוניין לטפל באופן יסודי מבעיה מביכה זו כאשר איכות חייהם תשתפר, עליו לפנות אל מרפאה המתמחה בהרטבת לילה גם בקרב מבוגרים. אחת המרפאות המוכרות , אשר מטפלת במקרים אלה, היא המרפאה של ד"ר ברוך קושניר. מרפאה זו קיימת שים רבות והיא בניהולו של ד"ר קושניר אשר למד והתמחה באנגליה לרופא, ניסיון של 25 שנה והוא אף השתתף במחקרים רבים בתחום , פיתח שיטות חדשניות לפתרון הבעיה עם תוצאות מוכחות.

במרפאה קיימים כל הכלים הטכנולוגיים המתקדמים והחדשניים בעולם. ד"ר קושניר, מתמחה בבעיות מורכבות רבות הקשורות לאי שליוטה על הסוגרים, הן בקרב ילדים, בני נוער ומבוגרים, כאשר הוא מתאים את הטיפול באופן אינדיבידואלי לכל מטופל.

סגור לתגובות על הרטבת לילה אצל מבוגרים

מאת:

פרסם באתר כ - 7 מאמרים.

.

דילוג לתוכן