שירות למשפחות העוסקות בגמילה מחיתולים והקניית הרגלי היגיינה וניקיון

30 ביולי 2019 | מאת: | מאמרים בקטגוריה בריאות ילדים ותינוקות

בגידול הילדים שלנו, ישנם שלבים מהותיים וחשובים, אשר מסייעים גם בטיפוח הביטחון העצמי של הילדים הקטנים, תחושת עצמאות שהיא לא פחות חשובה. ישנם שלבי התפתחות חשובים בקרב כל הילדים שעוברים את שלבי הגדילה, כאשר בכל גיל יש שלב אחר חשוב. אחד מהנושאים אשר מעסיקים הורים רבים לפעוטות, הוא גמילה מחיתולים. זהו למעשה תהליך טבעי כאשר הפעוט מגיע לגיל שבו יש להיפרד מהטיטולים. בנוסף, הפעוט ייפרד גם מחפצים שהיה מחובר אליהם מגיל הינקות כגון מוצץ בקבוק ועוד. יש להתחיל עם עשיית הצרכים בסיר. תהליך הגמילה הינו שונה בין התרבויות השונות, בין משפחות , אחים ואפילו כאשר מדובר על גמילת טיטולים בתאומים. מה שמשותף הוא, שכל הילדים בסופו של דבר, ירכשו הרגלי ניקיון ושליטה מלאה בסוגרים.

המטרה היא לרכוש הרגלי ניקיון והיגיינה, גם ביום וגם בלילה . ישם ילדים שזה אורך פחות זמן וישנם כאלה שיותר זמן ולכן, אין להאיץ בילד או לחשוב שזה חייב להיות מדויק כפי שכתוב בספרים. אין מדובר על ספר הוראות וחוקים, היות וכל ילד הוא שונה.יש לציין, כי ניתן למצוא פתרונות בהרטבת לילה אשר ניתן לבצע אותן בגילאים שבין שנתיים לשלוש שנים. מדובר על שלב שהוא בהחלט משמעותי בהתפתחותו של כל ילד. תהליך זה, מהווה למעשה הזדמנות נהדרת וחשובה ליצירה של אמון הילד בהוריו. ההורים חייבים להיות בעלי סבלנות ולא לבצע טעויות קריטיות, כי אם לתת לילד את התחושה הבסיסית שהוא כה זקוק לה שהוא תמיד אהוב ורצוי בקרב הוריו גם אם פספס או נכשל במשימת תהליך הגמילה מטיטולים, שהיא לבטח אינה קלה עבורו .

דאגו כי הליך גמילה מחיתולים יתאפשר באווירה חיובית ומתן פידבקים

הפידבקים שאנו נותנים לילדינו הקטנים, בוים את הביטחון העצמי שלהם, מה שחשוב מאוד להתפתחותם התקינה.אם כל תהליך טיפול בהרטבת לילה, יתבצע באווירה חיובית, כאשר אתם מקפידים על מתן פידבקים על הצלחותיו של הילד לבצע את צרכיו בסיר או באסלה התהליך, יהיה הרבה יותר קל גם לו וגם לכם. יש להימנע ממתן עונשים וביטויים של אכזבה או הפגנת כעס כלפי הפעוט. תהליך זה עליכם לזכור תמיד, מהווה תרומה חשובה לחיזוק דימויו העצמי של הפעוט וביטחונו העצמי שהוא נבנה בגילאים אלה, כך מציין ד\"ר קושניר אשר מתמחה שנים בטיפול בעיות שליטה וסוגרים בקרב ילדים. ד\"ר קושניר הוא פסיכולוג קליני המתמקד בתחום זה מזה 25 שנה.

ד\"ר קושניר הוא אחראי על ההנחיה המקצועית באתר, כאשר האתר עצמו, מצטיין בעושר רב של חומר מקצועי, אשר עוסק בסוגיות שונות של תהליך הגמילה. תוכלו להיכנס לאתר וקבל פרטים שעשויים מאוד לעניין אתכם כמו: כיצד מתבצע תהליך הגמילה?, כיצד בוחרים את סוג הגמילה המתאים?, מהם סימני המוכנות לגמילה? כיצד מומלץ להגיב על \"פספוסים\" באתר מוצגת כמות גדולה של שאלות שכיחות כגון: כיצד מומלץ לנהוג, כאשר הילד אינו משתף פעולה בתהליך של הרטבת לילה אצל ילדים כיצד ניתן לגמול את הילד בלילה? מה עדיף לרכוש לתהליך הגמילה ישבנון או סיר?. הצוות המקצועי שלנו באתר יספק עבורכם את התשובות לשאלות המטרידות אתכם.

תוכלו להיכנס לאתר שלנו בכתובת: www.taftuf.co.il

סגור לתגובות על שירות למשפחות העוסקות בגמילה מחיתולים והקניית הרגלי היגיינה וניקיון

מאת:

פרסם באתר כ - 7 מאמרים.

.

דילוג לתוכן