כל מה שאתם צריכים לדעת כהורים לגבי הרטבת לילה אצל ילדים

30 ביולי 2019 | מאת: | מאמרים בקטגוריה בריאות ילדים ותינוקות

הרטבה אצל ילדים אינה רק בעיה קריטית בשל חוסר האונים שבהרטבה עצמה. אי שליטה על שלפוחית השתן עשויה לפגום בעמוד השדרה ולכן קריטי מאד לטפל בכך כבר מגיל צעיר על מנת להבטיח לילד יציבה נכונה בעת התפתחותו הפיזיולוגית. על פי הנתונים 15% מהילדים בבית הספר העממי מרטיביתם במיטתם, רובם בנים. תופעה מעניינת נוספת היא כי במשפחות בהן יש הרבה ילדים השכיחות של התופעה עולה. בקרב תינוקות התחושה של שלפוחית שתן נפוחה מועברת לעמוד השדרה אבל בגיל כמו 3 או 4 זה עשוי להתפתח לבעיה של ממש אם לט מטפלים.

הגורמים להיווצרות הרטבת לילה אינם 100% מבוארים. ייתכן כי זו בשלות והתפתחות לקויה, ייתכן כי זה הורמון שמעכגב את תהליך ההתפתחות. חשוב לבדוק את הילד אצל אורולוג לפני שבכלל מתחילים את הטיפול אצל הפסיכולוג הקליני, על מנת להתחקות 100% אחר שורשת הבעיה של הילד שלכם.

עצות להתנהלות עם ילד בן 5-6 שעדיין מרטיב במיטה

חשוב לתת לו להיכנס לשירותים לפני השינה כדי להפחית בסיכוי שתקרה לו תקרית זו במהלך הלילה. כמו כן, חשוב להבין שאם זה תורשתי, הסיכוי של הילד לדבוק בנגע זה הוא 40% על פי טובי המחקרים. מומלץ לאפשר לילד לאכול את ארוחת הערב אך להמעיט בשתייה על מנת להפחית בסיכוי שתתרחש הרטבת לילה.

במקרה הצורך, אם הרטבת לילה אצל ילדים לא פוסקת, יש לפנות לעזרה מקצועית מפסיכולוג קליני, בה תיושם מתודה התנהגותית בשילוב גישה רגשית. לדוגמה, טיפול התנייתי של הירדמות והתעוררות מזמזם כל פעם שמתרחשת הרטבה, על מנת ללמד את הילד לזהות אותה ולהתעורר כשהיא עומדת להתרחש. מה שחשוב, ליישם רק את הנחיות הפסיכולוג הקליני המטפםל ובשום אופן לא לעשות צעדים עצמאיים כמו כעס וביקורת על הילד.

טיפול אצל הוממחה: הכירו את הפסיכולוג הקליני שלכם

במרפאתו של ד"ר ברוך קושניר יטפלו בילד שלכם במסירות ותחת ניסיון וידע רב. המטפלים במראה מנוסים ניסיון של 25 שנים, ויעמידו לרשותכם את כל האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים לריפוי מלקות הרטבת לילה אצל ילדים.

 

סגור לתגובות על כל מה שאתם צריכים לדעת כהורים לגבי הרטבת לילה אצל ילדים

מאת:

פרסם באתר כ - 7 מאמרים.

.

דילוג לתוכן