למה צריך מחסן לאחסון חומרים מסוכנים?

5 ביוני 2019 | מאת: | מאמרים בקטגוריה איכות הסביבה

כאשר משנעים חומר מסוכן ממקום למקום, לא ניתן להעבירו כך סתם או לאחסנו בכל מבנה או מחסן סתמי. יש לבצע אחסון בטוח והעברה בטוחה, על מנת למנוע העמדת חיי אדם בסיכון, כמו גם העמדת מבנים ואת הסביבה בסיכון.

בעלים או מנהל של מחסן לאחסון חומרים מסוכנים צריך להיות הן בעל ידע נרחב בתחום הכימיקלים, והן בתחום של תקנות לאחסון חומרים מסוכנים.

עובדי המחסן צריכים להיות מודעים לכלל המוצרים בעלי הסיכון, כמו גם על אפשרויות האחסון שלהם, אם בכלל.

לשם הדוגמא, יש לדעת אילו חומרים יכולים להיות מאוחסנים זה לצד זה, כמו גם אילו חומרים וכימיקלים הינם מסוכנים לאחסון זה ליד זה.

דוגמא נוספת: ישנם חומרים מסוכנים שצריכים להיות מאוחסנים בתנאי קירור בחדרים עם טמפרטורות נמוכות ביותר, כאשר יש חומרים שצריכים להיות מאוחסנים בטמפרטורת החדר או בטמפרטורה חמה.

בנוסף, חלק מהחומרים צריכים להיות בתזוזה על מנת שלא להפעיל את הכימיקלים שבהם, וחלק מהחומרים צריכים לעמוד ללא תזוזה.

פרט מפתיע: חומרים מסוימים צריכים תנאי תאורה מסוימת וחומרים אחרים זקוקים לחושך מוחלט.

לפיכך ועל כן, מחסן לאחסון חומרים מסוכנים צריך להיות בעל האמצעים והיכולות לאחסן את כלל החומרים הללו, כאשר עליו להיות בעל פריסה גדולה ביותר של חדרים, כשכל חדר אחסון יציע את תנאי האחסון המיטביים ביותר עבור חומר מסוכן כזה או אחר. בנוסף, מפעיל מחסן לחומ"ס צריך שיהיה בעל הידע והניסיון המתאים להפעלת המחסן.

אחסנת חומ"ס באשדוד בקרבת הנמל שממנו פורק החומ"ס צריכה, אם כן, להתבצע על-ידי בעלי מקצוע וותיקים בתחום, בעלי ידע מקצועי אותו צברו לאורך שנים רבות. על כן, אחסון חומרים מסוכנים באשדוד עשוי להיות המקום המיטבי לאחסון חומ"ס.

אחסון של חומרים מסוכנים איננו עניין של קלות דעת. טרם ביצוע האחסון, יש לוודא כי המחסן המיועד הינו בעל האמצעים והיכולות לאחסן את החומר המסוים הנדרש לאחסון. על מנת לוודא זאת, יש לעדכן את עובדי המחסן באיזה חומר מדובר, ואילו חומרים מרכיבים אותו, על מנת שהמחסן יוכל לקבל את ההחלטה האם ניתן לאחסן את החומר אצלו או לא, ובמידה וכן, עליו לקבוע באילו תנאים עליו לאחסן את החומר המדובר.

אחסון חומרים מסוכנים צריך להתבצע במקום מקצועי. יש לבחור בחברה מקצועית שלה מחסן לחומרים מסוכנים וזה ניסיונה ומקצועיותה.

 

סגור לתגובות על למה צריך מחסן לאחסון חומרים מסוכנים?

מאת:

יאיר אבני, MBA בניהול שיווק, בעל חברת טלמיטינג "מחוץ לקופסה"- תיאום פגישות עסקיות ושיווק עסקים טלפונית למול פלחי מטרה רלוונטיים. מומחה ליצירת לקוחות חדשים ועסקאות לעסקים קטנים ובינוניים SMB בעל 25 שנות ניסיון. טל' ישיר: 054-6811426, משרד: 09-7401987 משרדנו: רח' שנקר 1 הרצליה אתר: www.box1987.co.il

פרסם באתר כ - 46 מאמרים.

.

דילוג לתוכן