הכל על מיקרוטראומה והזכויות שלכם כשכירים

22 באפריל 2019 | מאת: | מאמרים בקטגוריה נזיקין

מושג חדש חדר בשנים האחרונות לתחום של המשפטי של הגדרת תאונות עבודה – מיקרוטראומה. מדובר במקרים שנקבעו לגביהם פסיקות שונות על בסיס כל מקרה לגופו ואין עדיין חקיקה מוגדרת ספציפית למקרים שכאלו.

מהי מיקרוטראומה?

הוכחת מיקרוטראומה איננה עניין של מה בכך והעקרון הוא הגדרה של פגיעת עבודה שעומדת במבחן של 3 קריטריונים אלו:

  • הפגיעה נגרמת כתוצאה מפעולות חוזרות ומתמשכות במסגרת העבודה, שנגרמים לאורך פרקי זמן רצופים אשר עלולים ליצור נזק מצטבר.
  • הפעולות שחוזרות על עצמן הן עקביות ואינן מגוונות אלא כאלו החוזרות על עצמן באופן עקבי.
  • הפעולות הגורמות לפגיעה לכאורה הן כאלו שמתמקדות באזור ספציפי בגוף, כזה אשר יוצר את הנזק הגופני.

דוגמאות למקרים של מיקרוטראומה וההבדל ממקרים שאינם כאלו:

מורה אשר עומדת לאורך שעות ארוכות על רגליה בשעות הלימודים ונגרמו לה דליות ברגליים עכב העמידה הממושכת בכיתה לאורך שנים רבות. אין מדובר במורה "רגילה" שעובדת 3-5 שעות ביום עם אפשרות ישיבה לאורך פרקי זמן במהלך הלימודים אלא בכזאת אשר עומדת לאורך מרבית שעות היום ובעקביות.

עוזר טבח אשר מתמקד בקילוף של ירקות מדי יום לאורך שעות ארוכות כשזאת עבודתו היחידה במטבח ונגרם לו נזק בשורש כף היד. אין מדובר על השף עצמו או אחרים בסגל העובדים שעוסקים במגוון בישולים או פעולות מטבח מגוונות לאורך כל יום.

קופאית בסופר שעבדה שעות ארוכות כל יום והעבירה מוצרים בקופה לאורך שנים רבות וסובלת מפגיעת מרפק (פגיעת מרפק טניס) מוכרת למיקרוטראומה לעומת קופאית שיש לה הפסקות לאורך היום, איננה עוסקת בהעברת מוצרים ידנית בעיקר ו\או שאיננה עושה זאת לאורך שנים ארוכות שייתכן וגרמו לפגיעה שכזאת.

כיצד תובעים מקרים של מיקרוטראומה?

מי שתובע עבורכם תביעה של מיקרוטראומה הוא עורך דין תאונות עבודה שמגיש תביעה שכזאת לביטוח הלאומי. כאן מתחיל תהליך הכולל בירור המקרה כולל חקירה קצרה שלכם לגבי המצב הרפואי ומכאן הנושא ממשיך הלאה.

כיוון שאין מדובר במקרים שקל להוכיח יש עליכם מראש להיוועץ עם עורך דין מקצועי שיש לו ניסיון והצלחה בתביעות מיקרוטראומה ולא כל עו"ד מומחה לכך. לרוב מדובר בתהליך הדורש ידע רב ויכולת הוכחות ברורה של מומחים העוסקים בנזקי הגוף שנגרמו לכם.

עו"ד לירן גודיס הוא עורך דין נזקי גוף בחיפה והקריות המספק שירות יעוץ וייצוג משפטי בתביעות של תאונות עבודה בכלל ומתמחה גם בנושא תביעות מיקרוטראומה מסוגים שונים בכל אזור הצפון.

סגור לתגובות על הכל על מיקרוטראומה והזכויות שלכם כשכירים

מאת:

עידן שלומן הוא מומחה לקידום אתרים בחברת Signup. אם אתה רוצה להתקדם בגוגל, צור עימנו קשר עוד היום באמצעות האתר (http://www.signup.co.il/) - אנו עובדים עם לקוחות מרוצים בישראל ובעולם, מידי יום כבר מעל 15 שנה.

פרסם באתר כ - 103 מאמרים.

.

דילוג לתוכן