יש סיכוי גבוה שהמחלה שלכם היא מחלת מקצוע

22 באפריל 2019 | מאת: | מאמרים בקטגוריה נזיקין

בעלי מקצוע רבים נוטים להיפגע לאורך השנים ממקום העבודה שלהם ושלא באשמתם. רבים מהם עוסקים במקצועות בסביבה מסוכנת עם סיכוי גבוה לפגיעות גוף מסוגים שונים. עבור כל אלו יש כמובן את הזכות לתבוע באמצעות עורך דין את המוסד לביטוח לאומי, ולבקש שיכירו בהם כנפגעים תחת ההגדרה של מחלת מקצוע על מנת לקבל פיצויים ואף אחוזי נכות.

מהי מחלת מקצוע?

בעוד שעבור רבים התפישה היא שתביעת ביטוח לאומי עכב פגיעה בעבודה היא בשל פגיעה פיזית מוכחת מחפץ או גורם כלשהו מוגדר, כלומר נפילה מפיגום באתר בניה, פגיעה של עובד אחד באחר בטעות או פגיעה מחפץ כלשהו בעבודה, הרי שהגדרה של מחלת מקצוע שונה לחלוטין ומבוססת יותר על פגיעה לאורך זמן רב בשל חשיפה של העובד לגורם מסוכן או פוגעני במקום העבודה.

מחלת מקצוע היא חשיפה לגורמים שונים שיכולים שמובילים לאותה מחלה, ומדובר על קשת רחבה של גורמים אפשריים שמחולקים רשמית ל 6 קריטריונים שונים, כאשר אלו הבולטים שבהם:

גורמים כימיים וביולוגיים – בד"כ מדובר על מי שעובדים במפעלים של ייצור בהם מעורבים חומרים שנחשבים מזה שנים מסוכנים לנשימה או למגע ישיר. במקרים הללו יש חובה על שימוש באמצעי הגנה שונים כדי להפחית את הסיכון לעובדים אבל לצערנו רבים נפגעים מדי שנה מחומרים מסוכנים אלו וחולים במחלות מקצוע מהיותר קשות שישנן, לרוב מחלות של ריאה, כבד, כליות, עור וסרטן.

גורמים מכניים ופיזיקאליים – אלו עובדים בקשת רחבה של מקצועות אבל בעלי מאפיינים של סביבת עבודה פוגענית או מסוכנת עבורם. מדובר על עבודה בסביבה רועשת בענף הבנייה, הדפוס, המתכת וכדומה שמובילה לבעיות שמיעה, עבודה בסביבה של פעולות פיזיות חוזרות על עצמן לאורך זמן ממושך כמו בפס ייצור, קלדנות, עבודת מחשב, ליטוש יהלומים וכדומה שמוביל לבעיות של שרירים, כף היד, דלקות ועוד מחלות שונות, לעתים חמורות יותר.

נפגעתם? מה עושים כעת?

במידה ואתם חשים שנפגעתם באחת הדרכים הללו, ראשית כל עליכם לבקש מהמעביד שלכם הפניה לרופא תעסוקתי שיקבע אם אכן יש פגיעה שקשורה למחלת עבודה או אחרת. במידה ואכן זה המצב רצוי מיד לפנות ולקבל ייעוץ אצל עורך דין ביטוח לאומי שייצג אתכם מכאן והלאה ויציג לכם את כל האפשרויות העומדות בפניכם בתביעה מול ביטוח לאומי והמעביד במקרים מסוימים.

ניתן גם להמליץ לכם לפנות ראשית כל לשירותי עורך דין שכזה לפני שפונים לרופא תעסוקתי, אבל כל מקרה לגופו, וכמובן שלא תמיד מקשרים מיד בין התעסוקה והבעיה שאתם חשים נפגעים ממנה.

רצוי מאוד לפנות למשרד עורכי דין בעל ניסיון ביעוץ וייצוג תביעות ביטוח לאומי ואחד שנחשב מוביל בתחום זה של תביעות מחלת מקצוע הוא עו"ד לירן גודיס , עורך דין נזיקין בחיפה המספק שירות מקצועי בפריסה ארצית.

סגור לתגובות על יש סיכוי גבוה שהמחלה שלכם היא מחלת מקצוע

מאת:

עידן שלומן הוא מומחה לקידום אתרים בחברת Signup. אם אתה רוצה להתקדם בגוגל, צור עימנו קשר עוד היום באמצעות האתר (http://www.signup.co.il/) - אנו עובדים עם לקוחות מרוצים בישראל ובעולם, מידי יום כבר מעל 15 שנה.

פרסם באתר כ - 103 מאמרים.

.

דילוג לתוכן