כל המידע אודות נזלת אחורית

8 באפריל 2019 | מאת: | מאמרים בקטגוריה בריאות ורפואה

חווים שיעול טורדני? שיעול יבש? עם ליחה? כנראה שזה מאחד הסיבות הללו: מעשנים למינים, בעלי אסטמה, אלרגיה למשהו, בעיה בסינוסים באף, שאיפת עצם זר לריאות או ריפלקס של הגוף, אך מה במידה והילד משתעל? אצל הילדים המצב כבר שונה, כנראה שמדובר בוירוס, יכול להיות ויראלי, מומלץ לגשת לרופא להיבדק.

מהו בכלל השיעול? למה הוא עוזר? מה תפקידו?

השיעול הוא מערכת ההגנה על הריאות שלנו, הוא מגן בעיקר מגופים זרים אשר רוצים להכנס, תפקיד נוסף לשיעול הוא הוצאת הפרשות אשר מצטברות בדרכי הנשימה שלנו. שיעול מגורה בוושט, במעטפת הריאה או בלב, זהו הוראת אזהרה שיש משהו לא תקין.

כמו שכבר רשמנו בתחילת המאמר, השיעול יכול להגיע בכמה סוגים, שיעול עם ליחה, יבש, טורדני, נבחני, עם מעין שריקה בסופו ועוד. בדרך כלל תוכלו לחוות את השיעול בשעות הלילה או בתנוחות מסויימות.

האם הסיבות לשיעול אצל ילדים הם אותם הסיבות כמו אצל המבוגרים?

לשיעול ילדים יש סיבות שונות ממבוגרים, בדרך כלל הסיבה השכיחה ביותר היא זיהומים – הזיהומים הויראליים. הזיהומים פוקדים את הילדים לבערך 24 שעות ולאחר מכן עוברים. הזיהום הויראלי יופיע תחילה כשיעול יבש, לאחר מכן יוכל להפוך לשיעול ליחתי. שיעולים רציניים יכולים להמשיך גם לאחר שהמחלה חלפה עד כחודש ימים. רצוי ונהוג ללכת להיבדק אצל רופא ילדים או משפחה כאשר השיעול הוא טורדני וקשה.

אם הסיבות לשיעול אצל מבוגרים הם שונים, אז מה הם הסיבות לשיעול אצל מבוגרים?

גם אצל המבוגרים נוכל למצוא סיבות שונות לגרימת השיעול, בין הסיבות השונות נוכל למצוא:

עישון – עישון היא סיבה שכיחה ביותר בקרב המבוגרים המעשנים לשיעול כרוני יבש. השיעול אצל המעשנים הוא בדרך כלל עמוק יותר ובלתי רצוי.

אלרגיה – סיבה נוספת שכיחה לא פחות היא אלרגיה, כאמור הרבה מבוגרים אלרגיים לדברים כאלו ואחרים, אבק, פרחים, ריחות ועוד. אך לא רק שיעול אלא גם נזלת אלרגית. במקרים מסויימים, הנזלת האלרגית עוברת, אך השיעול המעצבן נשאר. אם לאחר זמן מה השיעול אינו עובר, מומלץ לפנות לרופא. כאשר יש הרבה נזלת, לפעמים היא לא יוצאת רק מהאף כמו שרגילים, אלא יוצאת מאחורה, מה שנקרא בשפה המקצועית נזלת אחורית.

הפרעות בסינוסים – סיבה נוספת לגרימת שיעול היא הפרעות בסינוסים, ההפרעות יכולות לנבוע כתגובה למחלה בדרכי הנשימה, זיהום בסינוסים או טפטוף מאחורי האף. בין היתר, ההפרעות הללו גורמות לכחכח בגרון.

אלו רק כמה סיבות שכיחות לשיעול אצל מבוגרים, כמובן שתוכלו למצוא סיבות נוספות.

סגור לתגובות על כל המידע אודות נזלת אחורית

מאת:

פרסם באתר כ - 17 מאמרים.

.

דילוג לתוכן