מה זה ייפוי כוח מתמשך?

19 בינואר 2019 | מאת: | מאמרים בקטגוריה אזרחי

 

רבים מאתנו חוששים מהיום בו גופנו יבגוד בנו ו\או המח לא יהיה צלול כבעבר עד כדי כך שלא נוכל לנהל את עצמנו עצמאית וכושר השיפוט שלנו ייפגע בצורה מהותית. בדיוק בשל כך הוחלט על אפשרות של ייפוי כוח מתמשך.

מהו ייפוי כוח מתמשך?

מכיוון שרבים אינם מבינים היטב מה ההבדל בין צוואה ובין ייפוי כוח מתמשך, עולה השאלה מה זה ייפוי כוח מתמשך, וזו התשובה – ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי המעניק לכל אדם בוגר (מעל גיל 18) להחליט מי יטפל בכל ענייניו בעתיד, במקרה והוא לא יוכל לטפל בעצמו. התנאי הוא שהחתימה על ייפוי כוח מתמשך תבוצע כאשר אותו אדם צלול בראשו ומבין את המשמעות של חתימה שכזאת.

מדובר על החלטה חשובה ביותר שרצוי שכל אחד ימצא לנכון לטפל בה מראש, שכן מיופה הכוח הוא מי שבמשך חודשים או שנים יהיה זה שאחראי על הטיפול בכם, ולכן יש לדאוג שיהיה זה איש אמונכם שאתם סומכים עליו שידאג לכם בצורה הטובה ביותר.

מסמך זה מאפשר לממונה על ידנו להיות אחראי לכל ענייניו, רק לעניינים רפואיים, רק לענייני רכוש וממון או לכל העניינים יחדיו. הכל בהחלטה שתקבלו מראש ותחתנו עליה בעת מינוי של אותו אדם להיות מיופה הכוח שלכם.

מהו ייפוי כוח מתמשך לעניינים אישיים?

מינוי זה מתייחס לרווחתו האישית של האדם (הממנה), למקום מגוריו, לבריאותו, לצרכים היומיומיים שלו, לענייניו הגופניים, הנפשיים והחברתיים. לייפוי כוח זה ניתן לצרף גם ייפוי כוח לעניינים הרפואיים או להפריד\להחריג אותם משאר העניינים האישיים הללו.

מהו ייפוי כוח בענייני רכוש?

מינוי לנושא זה נוגע לטיפול בכל הרכוש, נכסיו, ממונו והתחייבויותיו של הממנה. ניתן להעניק את כל השליטה בנושאים הללו לידיי הממונה או לתת "הנחיות מקדימות" שיהיה עליו לבצען לפי בקשת הממנה.

דוגמא לכך היא בנוגע למבנה בראשות הממנה והאם למכור או להשכיר אותו בעתיד אם יעבור לסידור חוץ (של לינה ושהייה קבועה) עכב טיפול וכדומה.

מה בנוגע קבלת שכר לממונה?

ממונה על ייפוי כוח מתמשך רשאי לקבל החזר הוצאות סביר עבור הטיפול שלו, ומעבר לכך ניתן לקבוע מראש (בעת עריכת המסמך) כי מגיע לו זכר קבוע עבור פועלו העתידי מרגע שיהיה צורך בביצוע שלו.

כמה עולה ייפוי כוח מתמשך?

אחת השאלות שעולות היא כמה עולה ייפוי כוח מתמשך, שכן מדובר על מסמך שלעתים עושים אותו עם ידיעה מראש של "צורך קרוב" ולעתים עושים זאת "על כל צרה שלא תבוא בעתיד".

העלות של הכנת מסמך שכזה אצל עורך דין לדיני משפחה היא בעלות של 2500-4000 שח בלבד, והחשיבות שלה ללא ספק בעלת ערך רב הרבה יותר.

סגור לתגובות על מה זה ייפוי כוח מתמשך?

מאת:

עידן שלומן הוא מומחה לקידום אתרים בחברת Signup. אם אתה רוצה להתקדם בגוגל, צור עימנו קשר עוד היום באמצעות האתר (http://www.signup.co.il/) - אנו עובדים עם לקוחות מרוצים בישראל ובעולם, מידי יום כבר מעל 15 שנה.

פרסם באתר כ - 103 מאמרים.

.

דילוג לתוכן