חוק טיבי: פיצוי כספי על ביטול או עיכוב בטיסה

19 בינואר 2019 | מאת: | מאמרים בקטגוריה נזיקין

בענף התעופה כולם מדווחים על עלייה מתמדת בכמות הנוסעים הטסים מישראל ולישראל מדי שנה. כל זאת בעיקר הודות ל"שמיים פתוחים" שאפשר לחברות תעופה רבות, בעיקר מוזלות ובעיקר מאירופה, לפתוח קווי תעופה לישראל.

הבעיה היא שאותן החברות עובדות על כרטיסים זולים, שולי רווח קטנים ובעיקר על מקרים רבים בהם המטוסים הם שכורים מחברות אחרות או פשוט ישנים יחסית (לא כולם כמובן). הדבר גורם לא פעם לבעיות שונות ובין השאר לביטול או עיכוב בטיסות ביחס גבוה יחסית לזה של חברות תעופה סדירות (שגם אצלן הדבר מתרחש כמובן מעת לעת).

כיוון שעוד ועוד ישראלים התלוננו בשנים האחרונות על השירות שנפגע עבורם מצד חברות התעופה, חוקקו את חוק טיבי אשר נועד לקבוע הגדרות מסודרות של הטבות ופיצוי לנוסעים אשר טיסתם בוטלה או עוכבה. החוק מתייחס לדרגות שונות של "תקלה בשירות" ובסכום או סוג הפיצוי שמגיע לכל נוסע שנפגע מאותה תקלה.

ראשית כל מדובר על טיפול בבעיה של ביטול טיסה. זהו המקרה החמור מכולם ולמעשה פוגע בצורה מהותית בלקוח כיוון שהחופשה, פגישת העסקים, הביקור באירוע משפחתי מעבר לים או סיבה אחרת שלשמה הוא טס – נפגעה ואולי אפילו מבוטלת לחלוטין.

ההגדרה של ביטול טיסה היא טיסה שבוטלה לחלוטין מטעם חברת התעופה או שאמורה לצאת באיחור של 3 שעות לפחות מהזמן שנקבע מראש (על כרטיס הטיסה). במקרה כזה פיצוי על ביטול טיסה לזכותו של הנוסע על פי התנאים הבאים:

  • אספקה של מזון ומשקה בהתאם למשך זמן ההמתנה לטיסה המתעכבת
  • שירות של הסדרי לינה במידה ומדובר בשעת לילה או אם העיכוב משמעותי וצפוי לארוך זמן רב
  • שירותי הסעה של הנוסעים למלון וחזרה לשדה התעופה
  • אספקה של אמצעי תקשורת על חשבון חברת התעופה (מינימום 2 שיחות טלפון ומשלוח הודעה בפקס או מייל)
  • בחירה של הנוסע אם מעוניין בהחזר כספי מלא או טיסה חלופית (אם הדבר אפשרי)

בנוסף לכל אלו עדיין רשאי הנוסע לתבוע את חברת התעופה לקבלת פיצוי על ביטול טיסה בבית משפט ומעבר לפיצוי הבסיסי שהוא חובה כפי שציינו כעת.

מקרה נפוץ שני הוא זה של פיצוי על עיכוב בטיסה. עיכוב בטיסה כולל הגדרות שונות של פרקי זמן העיכוב והפיצוי הרלוונטי. אלו לוחות הזמנים והפיצוי שלהם:

  • עד שעתיים עיכוב – אין פיצוי.
  • שעתיים עד חמש שעות עיכוב בטיסה – כל הסעיפים שנוגעים לביטול טיסה וציינו קודם לכן.
  • חמש עד שמונה שעות עיכוב – כל הסעיף הקודם וגם בחירה בין טיסה חלופית או החזר כספי על הטיסה.
  • מעל 8 שעות – מדובר על הגדרת ביטול טיסה ולכן ללקוח מגיע גם הזכות לתבוע בבית המשפט ולדרוש פיצוי כספי על עיכוב בטיסה והנזק שנגרם לו עכב כך.

אף אחד לא רוצה כמובן לזכות לפיצויים מחברת תעופה וראוי שחברות התעופה הזולות או הסדירות ישקיעו את המיטב לספק שירות הוגן ואיכותי כולל בעיקר קיום הטיסה ובעיקר במינימום עיכובים עבור הלקוח. חוק טיבי עוזר בכך.

סגור לתגובות על חוק טיבי: פיצוי כספי על ביטול או עיכוב בטיסה

מאת:

עידן שלומן הוא מומחה לקידום אתרים בחברת Signup. אם אתה רוצה להתקדם בגוגל, צור עימנו קשר עוד היום באמצעות האתר (http://www.signup.co.il/) - אנו עובדים עם לקוחות מרוצים בישראל ובעולם, מידי יום כבר מעל 15 שנה.

פרסם באתר כ - 103 מאמרים.

.

דילוג לתוכן