טיפים לבחירת נושא העבודה שלכם

28 באוקטובר 2018 | מאת: | מאמרים בקטגוריה לימודים אקדמאיים

עבודה סמינריונית הינה עבודה שמצד אחד המון סטודנטים חוששים ממנה, אך מצד שני המון סטודנטים מצפים לה. בעוד עבודות אקדמיות שונות מבוססות על מענה שלכם על שאלות קבועות, בעבודה זו אתם חופשיים לחקור נושא הנוגע ללבכם – כך שמדובר על מהלך מחקרי מעניין, מפרה ומרתק. איך יוצאים לדרך עם עבודה שכזאת? עם בחירת הנושא שלכם. לפניכם, כמה טיפים שיסייעו לכם לבחור את נושא העבודה החשובה ביותר בלימודים שלכם:

נושא מקורי יזכה אתכם בנקודות:

בסופו של דבר, אתם משקיעים רבות על מנת לזכות בציון גבוה בעבודה הסמינריונית. על כן, אולי חשוב תחילה להציג בפניכם מה תוכלו לעשות על מנת ליהנות מנקודות זכות אוטומטיות: נושא מקורי. אולי הנושא המקורי לא יזכה אתכם באופן ישיר בעוד נקודות, אלא שמדובר על הזכות הגדולה שלכם לרתק את הקורא ולעניין אותו בנושא שטרם נחקר. נושא מקורי הוא נושא שאין בו תיעוד רב בספרות המחקרית, כך שאתם למעשה מביאים עמכם בשורה חדשנית. לצד נושאים שמוכרים היטב למרצים, אתם תחקרו נושא בתולי או כזה שטרם נחקר – כך שתשתקפו בפני בודקי העבודה כמאד יצירתיים.

עד כמה הנושא שבחרתם קרוב לעולמות התוכן שלכם?

עבודת מחקר סמינריונית היא מערכת יחסים של שישה חודשים לערך. המשמעות? כדאי מאד שהדייט הזה שלכם יהיה דייט מעניין, מסקרן וכזה שהייתם שמחים להיפגש איתו למפגש ועוד מפגש. בחירת הנושא חייבת להתבסס על נושא שמעניין אתכם, שהייתם רוצים לדעת עליו יותר, ששאלות אודותיו צפות בכם בכל יום מחדש וכזה שמעורר בכם את להבת התשוקה. הטעות הגדולה ביותר שתוכלו לעשות היא להתפשר על נושא עם הידיעה כי "יהיה כבר בסדר".

הייתם רוצים לקרוא על הנושא עליו אתם עתידים לכתוב?

המון פעמים הדרך לדעת האם הנושא שבחרתם לעבודה טוב, היא עם החלפת התפקידים: נסו לשים עצמכם בנעלי הבודקים ולא בנעליו של מי שחוקר את העבודה – האם הייתם רוצים לקרוא עבודה הנושאת את שאלת המחקר שאתם מבקשים לחקור? המון פעמים מקבלים כך פרספקטיבה על הנושא ומבינים האם הנושא אכן מעניין, או שמדובר על נושא בנאלי, שטחי ולא מספיק מעניין. שימו לב כי גם בעת שאתם משלמים מחיר כתיבת עבודה סמינריונית לחברת סיוע אקדמי, כדאי לבחור בנושא שמעניין אתכם.

התייעצו עם המרצה שלכם לגבי הנושא הנבחר:

ואין דרך טובה יותר לאשר או לשלול נושאים מאשר התייעצות עם המרצה שלכם – מי שעתיד לבדוק את העבודה. המרצים מעודדים פגישות שכאלו ושמחים לייעץ לסטודנטים דרך קבע. המרצים שלכם בעלי ניסיון רב והם בדקו עבודה או שתיים, כך שכדאי מאד להקשיב לעצתם, בדגש על בחירת הנושא. הם יוכלו לכוון אתכם לנושאים שגם יבטיחו לכם מחקר מהנה וגם יהיו בעלי זיקה ישירה לנושא הקורס אותו למדתם.

סגור לתגובות על טיפים לבחירת נושא העבודה שלכם

מאת:

פרסם באתר כ - 204 מאמרים.

.

דילוג לתוכן