מתכונים בריאים, כי להיות רעב מעלה את רמות הסטרס

3 באוקטובר 2018 | מאת: | מאמרים בקטגוריה תזונה ובריאות טבעית

רובנו עדיין חולמים על גוף חטוב במונחים של דוגמניות השער הצנומות. זה יכול להתחיל בגיל ההתבגרות וגם להסתיים שם, אבל לא מעט מאתנו סוחבות את החלום, יש לומר את הפנטזיה, גם אל תוך חיינו הבוגרים. אנחנו מנסות דיאטות, תפריטים, תוספים, משקאות, "תרופות פלא" ועוד כל מיני רעיונות עד שלעיתים אנחנו מחליטות שהדרך הטובה והמהירה ביותר היא פשוט לדחות עד כמה שניתן את הארוחה הבאה.

יש כאלו שדוחות את הארוחה ליום שאחרי, יש כאלו שדוחות לכמה שעות מאוחר יותר ויש מקרים קיצוניים של אנורקסיה, כלומר כאלו שדוחות את הארוחה לשנים קדימה, אם בכלל.

אך האם זה נכון לפתע להפסיק לאכול ולדחות ארוחות? האם זה בריא? האם זה מרזה בטווח הארוך? האם הפסקת האוכל או דחייתו למועד בלתי ידוע טובה לנו או שמא היא מזיקה לנו?

איך רעב משפיע עלינו?

מסתבר שלהיות רעב למשך זמן רב יש השפעה שלילית על מצב הרוח שלנו. רעב, כך נמצא במחקר שפורסם ב – The journal Psychopharmacology, מעלה את רמות הסטרס שלנו. כאשר אנחנו רעבים, חלה ירידה ברמות הגלוקוז וזה גורם לשינוי במצב הרוח ולהתנהגות רגשית.

החוקרים רצו לבחון האם היפוגליקמיה, קרי: רמת סוכרים נמוכה, מהווה גורם סיכון להתפתחות התנהגות דמוית דכאון. הם מצאו הוכחות לכך ששינוי ברמות הגלוקוז יכול להוביל לשינוי מרחיק לכת על המצב רוח שלנו, כך סיפר החוקר פרנצ'סקו לרי מאוניברסיטת גואלף שבאונטריו, קנדה.

כדי להבין באם ירידת רמות הגלוקוז משפיעה על ההתנהגות הרגשית, הם הזריקו לעכברי ניסוי חוסם מטבוליזם של גלוקוז, כדי לגרום להם לחוות היפוגליקמיה. לאחר מכן, הציבו החוקרים את העכברים בתאים מסוימים. מדי פעם הם הזריקו להם מים והזיזו אותם לתא אחר.

כאשר ניתנה לעכברים ההזדמנות  לבחור לאיזה תא להיכנס, הם נמנעו באופן פעיל מכניסה לתא שבו הם חוו היפוגליקמיה. החוקרים הסיקו כי הימנעות זו היא ביטוי לחרדה וסטרס. החוקר לרי: "העכברים נמנעו מתא זה מאחר והם חוו חוויה מעוררת לחץ והם לא רצו לחוות אותה שוב". בנוסף, העכברים נראו לחוקרים גם הרבה יותר חלשים אחרי שהם קיבלו את חוסם המטבוליזם של גלוקוז.

החוקר הראשי של המחקר, תומאס הורמן, מאוניברסיטת גואלף שבאונטריו, קנדה: "כאשר אנשים חושבים של סטרס ועל מצב רוח רע, הם לרוב חושבים על פקטורים פסיכולוגיים, לא בהכרח על פקטורים הקשורים למטבוליזם. אך אנחנו מצאנו שלאכילה רעועה או להעדר אכילה יש השפעות הן על הגוף והן על הנפש והן קריטיות.

יש מספיק מתכונים בריאים, לא צריך להרעיב את עצמנו.

הרעבה עצמית או דחיית ארוחות למועד בלתי ידוע הם, אפוא, לא הפתרון למעוניינים לצמצם את ההיקפים שלהם או לשמור על הגזרה. זה לא בריא ברמה הפיזיולוגית ולא טוב גם בהיבט הפסיכולוגי.

אוכל הוא המטען שלנו. כשם שאנחנו מטעינים את הטלפון הנייד שלנו מדי יום, כך גם הגוף והנפש שלנו צריכים הטענה יומיומית, כדי לצבור אנרגיה ולתפקד בעולם. יש היום כל כך הרבה מתכונים בריאים או מתכונים למאכלים דיאטטיים ולא משמנים, רק צריך לעשות חיפוש קצר ברשת ומיד תגלו כמה מתכונים נפלאים. בכל אופן, הימנעו מהרעבה עצמית, היא מדרון חלקלק…

סגור לתגובות על מתכונים בריאים, כי להיות רעב מעלה את רמות הסטרס

מאת:

אסטרטגיה שיווקית וקידום אתרים זה רק כיסוי. בחיים האמיתיים אני אוסף חתולים מהרחוב ומשקיע בהם את הנשמה למרות שאני יודע שאין להם טיפת הערכה כלפיי.

פרסם באתר כ - 26 מאמרים.

.