מאמן כושר אישי לכם ולכלב שלכם!

7 ביולי 2018 | מאת: | מאמרים בקטגוריה ספורט

היי אתם שם, שרובצים על הספה או על המיטה, מכורבלים עם הכלב שלכם ועושים אתו תחרות לא רשמית מי יותר בטטה בחורף – קומו עכשיו! כן, כן, עכשיו! המצב הזה לא יכול להימשך עד חודש מרץ, זה פשוט לא ייתכן.

גם אתם וגם הכלב מתחילים לצבור שומנים שיהיה לכם קשה מאוד להעלים עד חום יולי אוגוסט, ואז שוב יגיע החורף, ושוב תתכרבלו, ושוב תהפכו לבטטות, וחוזר חלילה. בסוף מה יהיה עליכם? נראה אתכם תופחים לממדי ענק, גם אתם וגם הכלב שלכם!

דווקא עכשיו בחורף זה בדיוק הזמן לעשות ספורט. לא בא לכם על חדר כושר? לגיטימי, לא לכולם זה מתאים, וגם אם כן, מה יהיה על הכלב שלכם, שישמין מנחת בזמן שאתם תזיעו? בדיוק בשביל זה יש ספורט נפלא שנקרא אג'יליטי (בתרגום לעברית: זריזות).

בספורט הזה מתלווה אליכם מאמן כושר אישי וביחד עם הכלב אתם רצים בזמן שהוא עובר מכשולים ומשוכות מאתגרים, ממש כמו שרואים בתחרויות ראווה של סוסים. האמת שמהספורט של הסוסים התפתח סוג הספורט הזה לגרסת הכלבים, שבה חייבת להיות עבודת צוות בין בעל הכלב לבינו כדי שהשניים יצלחו ביחד את המסלול הלא פשוט.

ספורט האג'יליטי מוכר כספורט לכל דבר ועניין על ידי הפדרציה הבינלאומית לכלבנות (אשכרה יש מוסד כזה…) כאשר יש שלוש "ליגות" לפי גובה הכלב – ליגת הקטנים (עד 35 ס"מ), ליגת הבינוניים (עד 43 ס"מ) וליגת הגדולים (מעל 43 ס"מ). מסלול האג'יליטי כולל מלא מכשולים שמסודרים בסדרתיות אחד אחרי השני, לפעמים בקו ישיר ולפעמים בפניות, ובכל פעם הסדר משתנה ומפתיע את הכלב ואת הבעלים.

בעל הכלב שמבלה במהלך המסלול בריצה ובקפיצות בדיוק כמו הכלב צריך לכוון אותו איך לעבור את המכשולים השונים במסלול. הכלב המנצח הוא הכלב שעובר את המסלול עם כמה שפחות שגיאות וכמובן בזמן המהיר ביותר.

מאמן כושר אישי מכווין את הבעלים איך ללמד את הכלב שלו לעבור את המתקנים השונים: מנהרות, שרוולים, משוכות, שיפועים, חומות, צמיגים, נדנדות, סלאלומים ועוד דברים מאתגרים. הכלב קופץ, זוחל, עובר דרך חישוקים, מנהרות, הולך על קורה, מטפס על קירות, קופץ למרחק ועושה שלל פעילויות ספורטיביות. הבעלים עושה את חלק מהדברים בעצמו, אבל בעיקר רץ וקופץ. זה אחלה של ספורט!

ספורט האג'יליטי עדיין פחות מוכר בישראל, אבל יש קבוצות שמתאמנות באופן קבוע בראשון לציון ובחולון. מדובר בספורט וותיק שהחל להתפתח משנת 1978 בלונדון בתערוכה שנקראת "קראפט". בשנת 1989 התכנסה ההתאחדות הבינלאומית לכלבים (יש גם גוף כזה!) כדי לתת הכרה רשמית בספורט הזה, כספורט לכל דבר ועניין.

רק בשנת 1991 האג'יליטי הוכר ענף ספורט רשמי ועצמאי בהחלט. בישראל החוג הראשון של אג'יליטי נפתח בשנת 1982, ואפילו נסעה משלחת עם חמישה בעלי כלבים וכלביהם לתחרות בינלאומית שהתקיימה בדרום אפריקה. בשנת 1993 החוג הישראלי גם אימץ את התקנות הבינלאומית של ההתאחדות העולמית ומאז הוא פועל באופן קבוע ומתעדכן בשינויים העולמיים בתחום.

סגור לתגובות על מאמן כושר אישי לכם ולכלב שלכם!

מאת:

אסטרטגיה שיווקית וקידום אתרים זה רק כיסוי. בחיים האמיתיים אני אוסף חתולים מהרחוב ומשקיע בהם את הנשמה למרות שאני יודע שאין להם טיפת הערכה כלפיי.

פרסם באתר כ - 29 מאמרים.

.

דילוג לתוכן